Bosrit omgeving Veenendaal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xTamara

Bosrit omgeving Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 15:57

Hoi bokkers!

Met mijn paardrijgroep hebben we een dagje georganiseerd.
Wij willen eerst een buitenrit gaan maken, daarna voetbal gaan kijken en daarna gaan wokken.
Nu hebben wij nog geen stal gevonden waar we deze buitenrit kunnen maken.
De mensen uit mijn paardrijgroep komen vooral uit Veenendaal, dus we zoeken een stal die dat in deze omgeving (ede/arnhem is ook prima) organiseerd.
Het probleem is wel dat we met z'n 12en zijn. Voor de rest maken de kosten niet echt uit.
Hebben jullie een idee waar we deze buitenrit kunnen doen?
Ik ben ooit een topic tegengekomen die hierover ging, maar deze kan ik niet meer terugvinden.
Dat topic was trouwens ook erg oud, dus er kan van alles veranderd zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:15

Ben je met eigen paarden of moet je ze huren op een manege? Als dat laatste het geval is kun je misschien terecht bij manege Blauwendraad, aan de Cuneraweg. Je bent dan zo in het bos en het ligt tegen Veenendaal aan. Ik heb zelf ooit bij die manege gereden en ben over de lessen niet echt te spreken, maar buitenrijden kun je er wel prima doen. Ik neem aan dat ze daar, als er begeleiding van de manege mee gaat, ook wel groepen van buiten (met ervaring) op hun paarden en pony's weg laten gaan.

Als je met eigen paarden bent en met de trailer moet komen dan zou ik kiezen voor parkeren bij rijvereniging de plantage in Elst, is een mooie ruime parkeerplaats en je ben ook gelijk in het bos vanaf daar.

xTamara

Re: Bosrit omgeving Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 12:21

Dankje SusanH!

Nou wij kunnen helaas niet onze eigen manegepaarden meenemen.
Dus we moeten ze inderdaad ergens huren.
Over de Blauwedraad zijn de meeste van onze les ook niet erg goed over te spreken. Maar wel goed om te horen dat jij vindt dat de buitenritten wel goed te doen zijn.
Ervaring hebben we allemaal wel, ik zelf rijd nu 7½ jaar de andere mensen uit mijn groep zitten daar omheen. Ook gaat mijn rij instructrise mee.
Ik zal het in ieder geval even overleggen met de groep!
Dankjewel!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:35

Iets verderop in Leersum zit Boonzaaijer, die rijden ook groepsritten. De kwaliteit weet ik niet, maar ik rij in die omgeving met mijn eigen paard en de omgeving is erg mooi.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:38

In otterlo zit de Beekse Hoeve, die rijden met verschillende rassen (wpn, tinkers, hafjes etc) buiten op de veluwe. Is ongeveer een kwartiertje 20 minuten rijden vanaf veenendaal.

www.beeksehoeve.nl

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 23:40

Bedankt voor jullie reacties! Bij de beeksehoeve heb ik inderdaad al een berich achter gelaten. Nog niks gehoord.
Hm ik zal inderdaad eens kijken naar Boonzaaijer!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:41

Ik zou je de blauwendraad ten zeerste afraden :)

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 23:42

Ook qua buitenritten?
Ik weet dat de lessen daar erg slecht schijnen te zijn.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:45

Ja want ik vind de hele omgang met de paarden daar niet kunnen, nou zal ik vast mensen over me heen krijgen maar dat is hoe ik de blauwendraad nu zie, ik heb er 11 jaar gereden tot mijn spijt

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 23:49

Oke.. nou het probleem met de blauwedraad is dat het de concurent van de Dragonder is, waar ik rijd, dus ik denk dat er een paar mensen in mijn les zijn die daar ook niet heen willen..

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 00:39

Nado: Die stal ziet er erg leuk uit en is ook nog in de buurt. Ik heb ze gelijk even een mailtje gestuurd!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 01:40

Vind persoonlijk het bos bij Bennekom ook erg mooi, maar zou eerlijk gezegd niet precies weten of daar ook een manege in de buurt zit die paarden verhuurd enz. Ben laatst met mijn 2 vzpaarden en een vriendin daar naar het pannenkoekenhuis De Panormahoeve geweest. Daar kan je ook je paarden in een paddock zetten, alhoewel deze denk ik wel wat te klein is voor 12 paarden...

Vind dat bos bij Kwint zo... Aangelegd... ;(
Heb er, toen de paarden nog in Rhenen/Achterberg stonden vaak zat gereden. Is op zich een leuk bos, maar genoeg paden waar net bakzand ligt ofzo... (tenminste, daar vind ik t een beetje op lijken xD t wekt iig een erg aangelegde indruk en dat vind ik zelf erg jammer als je een bosrit wil maken... :)))

Edit; typo

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:29

Blacky: waar bij Kwintelooijen heb je gereden dan? Als je om het gat heen rijdt en de doorgaande weg naar Elst oversteekt zit je op de Utrechtse heuvelrug en kun je prachtig rijden hoor, zeker als je langer dan een uur de tijd hebt. En om het zandgat heenrijden is door het mooie uitzicht wat je krijgt ook erg leuk om te doen. Ik vind het bos om Kwintelooijen trouwens ook mooi hoor, dus deel je mening niet.

Mossel: dan heb je het langer uit gehouden dan ik ;) . Ze verdienen zeker geen schoonheidsprijs, maar voor een uurtje een paard huren durf ik er nog best mensen heen te sturen hoor. Ik zou alleen niemand aanraden daar structureel te gaan rijden.

TS: Boonzaaijer in Leersum heeft volgens mij geen 12 paarden. Als je trouwens info wil kun je een bedrijf het beste bellen ipv mailen, heb je gelijk het antwoord op je vraag.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:02

SusanH schreef:
Blacky: waar bij Kwintelooijen heb je gereden dan? Als je om het gat heen rijdt en de doorgaande weg naar Elst oversteekt zit je op de Utrechtse heuvelrug en kun je prachtig rijden hoor, zeker als je langer dan een uur de tijd hebt. En om het zandgat heenrijden is door het mooie uitzicht wat je krijgt ook erg leuk om te doen. Ik vind het bos om Kwintelooijen trouwens ook mooi hoor, dus deel je mening niet.

Ze hebben zeker ook mooie stukken hoor :) Daar niet van, maar ik vind persoonlijk gewoon op veel stukken, vanuit Rhenen naar Kwint, dat je gewoon maar 1 ruiterpad hebt wat vrij aangelegd is. Hele stukken met gewoon zand etc, niet echt bos om het zo maar te noemen. Ben vaak zat ook gewoon het pad afgegaan daar :o
Maar als je idd meer richting Elst/Amerongen die kant op gaat in t bos dan zit je volgens mij als sneller in wat gewoon bos zeg maar.
Maar alleen van Achterberg/Rhenen naar Kwint rijden was je al wel al gauw een uur mee bezig... ;) En dan moesten we ook nog terug :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:33

Dat ken ik, is het nadeel van steeds van hetzelfde punt vertrekken. Dat stuk ken je dan onderhand als je eigen broekzak.

Paard98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:52

Boonzaaijer heeft iets van 5 paarden geloof ik. Ik ga daar binnenkort mijn eerste buitenrit maken met een kennis! ;) Maar daar kun je niet heen met 12 mensen,
Blauwe draad schijnt inderdaad niet zo leuke manege te zijn.. ;)
Ik weet wel dat ze daar ook een soort manege/ponyclub hebben met allemaal fjorden.ik weet alleen niet meer hoe die heet :o

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:10

Blacky94 schreef:
Vind persoonlijk het bos bij Bennekom ook erg mooi, maar zou eerlijk gezegd niet precies weten of daar ook een manege in de buurt zit die paarden verhuurd enz. Ben laatst met mijn 2 vzpaarden en een vriendin daar naar het pannenkoekenhuis De Panormahoeve geweest. Daar kan je ook je paarden in een paddock zetten, alhoewel deze denk ik wel wat te klein is voor 12 paarden...

Het bos is wel mooi, maar er is geen manege vlakbij. In Bennekom heb je alleen de Foliohoeve (of hoe ze momenteel ook heten) en die zitten best een stukje van het bos af en de aanlooproute is niet mooier geworden.
Aan de noordkant van Ede kun je nog informeren bij de Woelige Stal, mooi uitrijgebied, zitten zelf al in het bos, maar je moet nog wel een provinciale weg oversteken.