Groot paard bij gaan liggen trillende benen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Unicorn07

Groot paard bij gaan liggen trillende benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 21:49

Hoi,

Misschien een rare vraag, maar mijn merrie van 1.72m heeft als ze wil gaan liggen altijd van die enorm trillende benen, het ziet eruit alsof ze al heel oud is, terwijl ze net 10 is. Nu hoorde ik toevallig gisteren van iemand op stal dat haar nog grotere ruin ook altijd van die trillende benen heeft als hij gaat liggen. Ligt dit dan aan de hoogte van het paard? Want als mijn merrie loopt heb je echt niet zoiets van wat loopt ze rottig of dat ze dan heel oud lijkt, helemaal niet! Dus zijn er meer grote paarden die dit hebben en is dit normaal? Ze rolt overigens wel heel graag en doet dit bijna altijd als ze in de paddock staat, dus het weerhoudt haar niet bepaald. Maar het ziet er altijd een beetje sneu uit. Ze rolt overigens ook vreemd, maar volgens mij staat dit los van elkaar. Ze rolt eerst aan 1 kant, dan gaat ze zitten op haar kont, dan doet ze "pootje over" naar de andere kant, ze stapt dan echt met haar ene been over het andere heen en gaat dan weer liggen en rolt aan de andere kant. Heel apart en grappig om te zien. Dit zal misschien wel iets met haar rug te maken hebben, al heeft ze geen gevoelige rug of zoiets. Dit deed ze ook bij haar vorige eigenaar al jaren. Ik hoor graag jullie ervaringen, alvast bedankt!

Neskolay

Re: Groot paard bij gaan liggen trillende benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:51

Mijn paard van 1.83m doet dit ook en mijn 2 vorige grote paarden ook toevallig (1.80m beide).

MScMikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:52

Nou, ik denk niet dat het iets bijzonders is.. Als je denkt dat ze er geen pijn aan heeft o.i.d.?

Unicorn07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 22:04

Hey,

Orlando, das wel toevallig dan. Ligt t misschien toch aan de schofthoogte.

Mikkie, ik denk niet dat het pijn doet (weet ik niet zeker, maar anders zou ze toch niet zo vaak rollen?) , maar het ziet er soms wel zielig uit. Ze vouwt dan eerst haar voorbenen, doet dan haar hoofd helemaal naar beneden en legt dit zijwaarts op de grond en dan begint t trillen met de achterbenen, t duurt dan ook ff voordat ze echt ligt. Ze is altijd helemaal gepaneerd na afloop..vandaag ook, zeker na het zweten van het longeren. Van top tot teen onder het zand.. :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:05

ik heb nooit anders gezien bij grote paarden! :)

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:08

Yep, doet die van mij (1.83) ook. En er dan ook nog bij kreunen dat het gewoon gênant is! :D

Unicorn07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 22:16

Phormicola, je maakt me gelukkig haha ... het is normaal ;)

Roxx...ik zie het helemaal voor me :D

Bedankt!

EmmaGonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:20

De mijn van 1.71 doet precies het zelfde als het paard van Roxx :D

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:21

Mijne kreunt er ook mega bij, als een flink bejaarde gaat ie altijd rollen :')

Unicorn07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 22:24

Hahahaha geweldig die kreunende paarden allemaal. Heerlijk. Doet die van mij overigens ook...ernstig ;)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:24

Mmm zal er eens op letten, heb het die van min van 1,70 nooit zien doen

Merris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:50

Mijn paard doet het ook. Doe het zelf maar eens als je heel langzaam door je knieen gaat om te hurken. Maar dan ook echt heel langzaam. Dan gebruik je spieren die je normaal niet zo intensief gebruit als normaal. Dan gaan je benen trillen ;)

Unicorn07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 14:29

Hihihi ik zal t eens proberen....vrees t ergste. Maar hoop er toch niet zo bij te gaan kreunen :D