Ervaring met grondwerk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fiandor

Ervaring met grondwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 09:52

Wat is nou een echte aanrader qua boek die goed en vooral duidelijk uitleg geeft over grondwerk?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:54

Het boek van Pat Parelli: Natural Horse-Man-Ship, tegenwoordig in het Nederlands verkrijgbaar.
of van Inge Teblick: Grondwerk met paarden.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 11:44

Bedankt voor je reactie Cassidy. ;)
Het eerste boek wat je noemt spreekt mij het meeste aan. Ben namelijk wat gaan zoeken op internet voor meer informatie.
Heb jij zelf ook het goed? En word alles in stappen uitgelegt?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:53

Het boek van Parelli is al wat ouder, en ik heb de engelse versie. Ja, het is duidelijk, en de theorie erachter wordt ook goed uitgelegd. Echter heeft Parelli tegenwoordig ook DVD's waar je ziet wat er gebeurt en hoe een oefening gedaan wordt. Aangezien ik audiovisueel ingesteld ben, en ook Parelli wat beter is geworden in de manier waarop hij zijn programma heeft opgebouwd en hoe hij het overbrengt, zou ik eerder investeren in een DVD pakket van Parelli dan in zijn boek. Is een verschil in prijs, dat wel, maar de paketten van Parelli zijn tweedehands te krijgen, de nieuwe paketten zijn in onderdelen te koop (dus per DVD) zodat je stukje bij beetje de informatie bij elkaar kunt sparen, en als je uitgekeken bent, kun je de paketten ook weer doorverkopen.