Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xChristaa schreef:uhm,, ik heb wel geprobeert ze in een hoekje te lokken, maar dan rennen ze gewoon weer weg. Met brokjes lukt het wel, maar het moet gewoon zonder brokjes kunnen,,
Echt wachten met aaien tot ze dichtbij zijn,
als je zonder dat ze weg willen over de hals kan aaien dan word het al makkelijker

loveidefix schreef:ze dat je daar gewoon een appel zit te eten haha![]()
Als je dat een paar keer doet zullen ze op en duur als ze jou zien denken hee, we krijgen weer aaitjes
en appeltjes en joepyals je zonder dat ze weg willen over de hals kan aaien dan word het al makkelijker

alison_belle schreef:Ik had mijn shet geleerd te komen als ik fluit.
In het begin zonder halster de wei in, fluiten, en als ze kwam een aai en een snoepje.
Dan mocht ze weer haar eigen gang gaan.
later deed ik mjn hand door het halster heen, als ze dan het snoepje at kon ik het zo over haar neus trekken![]()
Na dit een poosje volgehouden te hebben moest ze eerst het halster om en dicht hebben voor ze een snoepje kreeg.
Deed ze dit niet dan kreeg ze ook geen lekkers en geen aandacht, dat hebben ze na 2 keer door hahaha
Na een poosje dat gedaan te hebben komt ze nu graag naar me toe, steekt zelf haar neus in het halster en beloon ik haar met een uitgebreide kroelbeurt, geen snoepje meer.
Shetten zijn leuk maar je moet zelf net even iets slimmer zijn dan zij.