Inderdaad......heel vervelend
maar wat nog erger is dat ze heel gevaarlijke situaties veroorzaken....ook (N'speet) onze paarden raken helemaal in de stress en dat alleen door 1 beestje en inderdaad tussen de billen en op de anus.
Vorig jaar sloeg het normaliter superbrave paard van 'n kennis op hol terwijl ik aan 't mennen was. Deze beesten schijnen niet te steken maar te bijten en 't moment dat ze bijten is erg pijnlijk, daarna blijven ze zitten maar dat is voor 't paard minder erg. Bij een van onze paarden trof ik laatst 4 van zulke beesten aan. Nu is dat 'n erg braaf paard maar onze andere heethoofd slaat alles en iedereen kort en klein wat in de buurt is en ik moet er ook niet denken dat zo'n beest op haar gaat zitten tijdens 'n rit.
Ik ben ook van alles aan 't proberen om ze te weren ..... dus ook jouw tip van Dettol was welkom. Mocht ik resultaat hebben met iets anders, laat ik 't weten. Vooralsnog 'n waarschuwing voor iedereen (en zeker voor diegene die naar de Veluwe (ook deelnemers van de Eperpaardenvierdaagse) komen).....hou er ernstig rekening mee, want nogmaals het allerbraafste paard herken je niet.
Gr. Marleen