Trailer mover wie weet de oplossing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lukka63

Trailer mover wie weet de oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 08:53

een vraagje

onze trailer staat op de oprit,netjes schuin geparkeerd voordat je aan kan koppelen moet je dus flink trekken om er met de auto bij te kunnen.

terug zetten is voor mij heel lastig ik rij meestal vooruit erin,mijn man moet dan het hele spul weer draaien en goed zetten,kortom niet handig.

bij caravans zie je van die electrische movers,maar die dingen moeten gemonteerd worden aan de trailer,en dat wil ik niet,daarbij zijn ze me te duur.

nou heb ik zoiets ook wel eens handmatig gezien,met een dubbel neuswiel en trekstang ?

wie heeft er ervaringen,of tips

Ibbel

Re: Trailer mover wie weet de oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:57

Ik draai altijd het neuswiel een heel stuk uit, zodat de trailer alleen maar op de achterste as staat (vooras komt dan los van de grond). Dat manoevreert een heel stuk makkelijker, zeker op bestraat terrein. Heb je dat al eens geprobeerd?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:58

Misschien een optie om te leren achteruit te rijden met de trailer? Een oprit is bestraat, dus het lijkt mij dat je neuswiel zo ver mogelijk uitdraaien en de trailer op de achterste banden achteruit zetten niet al te veel wrijving geeft.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:00

Ibbel schreef:
Ik draai altijd het neuswiel een heel stuk uit, zodat de trailer alleen maar op de achterste as staat (vooras komt dan los van de grond). Dat manoevreert een heel stuk makkelijker, zeker op bestraat terrein. Heb je dat al eens geprobeerd?

Dat werkt idd meestal heel goed, hangt wel een beetje van je trailer af. Ze zijn niet allemaal even makkelijk te manoevreren is mijn ervaring.

Makkelijkste optie lijkt me gewoon oefenen met auto en trailer. Als er niemand kijkt, dat werkt het beste. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:06

Achteruit rijden is zo moeilijk nog niet als je eenmaal de slag te pakken hebt. Ga dus op een zondag ofzo naar een uitgestorven bedrijventerrein en ga daar oefenen met bochtjes achteruit tot je erbij neervalt. Je zal zien dat het reuze meevalt als je het eenmaal doorhebt :)

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 13:02

ehhh ik heb mijn E gehaald,kan dus achteruit rijden,maar onze oprit is erg smal,mijn man kan draaien op de cm en dat moet ook ,staan aan 2 kanten paaltjes,daarbij staan de paardjes er dan in,dus wil ik niet teveel terugsteken enzo.

ik heb ook rugklachten dus dat getrek aan de trailer komt mij al helemaal niet ten goede,vandaar dus zoek ik een andere oplossing

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:01

als je achteruit kunt rijden dan moet het toch geen probleem zijn, als het je man lukt dan zou het jou ook moeten lukken, gewoon lekker gaan oefenen zonder paarden erin. Het zou toch mijn eer te na zijn als ik mn vent zou moeten vragen of als het me niet zou lukken.... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:04

lukka63 schreef:
ehhh ik heb mijn E gehaald,kan dus achteruit rijden,maar onze oprit is erg smal,mijn man kan draaien op de cm en dat moet ook ,staan aan 2 kanten paaltjes,daarbij staan de paardjes er dan in,dus wil ik niet teveel terugsteken enzo.

ik heb ook rugklachten dus dat getrek aan de trailer komt mij al helemaal niet ten goede,vandaar dus zoek ik een andere oplossing

Dan word het al een stuk makkelijker als je gewoon achteruit kunt rijden. Kan je niet eerst de paarden eruit halen, op stal/in de wei zetten en dan rustig aan achteruit insteken? Dan lijkt me dat toch wel de handigste manier :j

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:19

Zo´n mover lijkt me niet echt geschikt om een trailer met paarden en al ontkoppelt te verplaatsen. Zonder auto ervoor wil je trouwens ook je paarden helemaal niet uitladen ;)

Dus met zo´n ding blijf je dubbel bezig. Volgens mij denk je ook veel te moeilijk.

Als je toch de paarden eerst voorruit ingestoken moet uitladen, kun je vervolgens net zo goed vriendlief blijven vragen om hem op zijn plek te zetten :D Maar oefening baart kunst hoor, als je eenmaal weet hoe je de bocht bij huis moet nemen kun je het in het vervolg zelf. En om het jezelf niet moeilijker te maken dan het is, paaltjes weghalen of verplaatsen zodat je meer ruimte krijgt geen optie? :)

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 14:40

paaltjes zijn stenen zuilen,dus die kan ik niet weghalen.
het thuis komen vind ik nog niet zo erg,

maar eer dat ik dat kreng,weggetrokken heb,zodat de auto ervoor kan,dus eigenlijk zoek ik iets daarvoor.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:49

Kun je er helemaal niet bijkomen met de auto als hij scheef staat? Dan zou je nog een soort extra trekstang kunnen laten maken die je achter de auto hangt, m dan een stuk naar voren trekt en dan pas aanhaakt? koppeling aan de ene kant, trekhaakkogel aan de andere en klaar is kees!

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:10

Is het misschien nog een optie om een trekhaak aan de voorzijde van de auto te plaatsen? Dit manoeuvreert makkelijker dan achteruit.
Dit kan echter niet bij elke auto uiteraard.

Een foto van de situatie plaatsen is voor ons ook een stuk duidelijker overigens ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:11

Kun je een plattegrondje tekenen zodat het duidelijk is hoe de trailer nu geparkeerd staat, en wat eventuele andere plekken-uit-de-weg kunnen zijn? Want ik kan me er weinig voorstelling bij maken dat je trailer op een plek staat waar je hem niet ook met een auto ervoor neer kunt zetten. Waar een trailer langs kan, kan ook een auto langs. Een trailer 'volgt' een auto, altijd, en in hetzelfde spoor.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:07

nou, niet helemaal in hetzelfde spoor, je trailer neemt iets de binnenbocht achter de auto, dus je spoor is breder.
Erg leuk, als je een bocht strak neemt dan gaat de trailer over de stoep :)