Klassering dressuurpaard bekend, maar niet te traceren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion1990

Klassering dressuurpaard bekend, maar niet te traceren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 20:29

Ik heb een mooie kwestie.

Een jaar geleden heb ik een ontzettend leuk paard gekocht (hij is inmiddels 20 jaar, maar topfit) en toen hij 10 was, is hij door de eerste eigenaresse verkocht en was toen M1 dressuur met winstpunten. Ik kon het paard geen groter plezier doen dan hem weer in de sport uit brengen op dressuurwedstrijden. Ik ben een L2 geklasseerde amazone en het paard zou M1 geklasseerd moeten zijn. Helaas is dat lang genoeg geleden, dat er bij de KHNS niets bekend is. Paard heeft geen papieren, 16 jaar geleden uit Polen geïmporteerd en hij is pas gechipt toen hij een jaar of 14 was. Nu zou je denken, das mooi, kun je lekker met dat paard in de B starten. Nu is het volgende het geval: Hij loopt vele malen beter een L2 proef dan een B proef. Komt door het doorzitten van mij in draf, waardoor hij veel meer impuls heeft en opgerichter en beter over de rug kan lopen en hij vindt de kunstjes als wijken en achterwaarts helemaal te stoer. Wordt hij erg alert van. Logisch ook wel, want dit is wat hij aan het eind van zijn eerste carrière heeft gedaan.

Nu de vraag: Is het toch mogelijk om bekend te krijgen dat dit paard M1 dressuur heeft gelopen? Ik weet dat als ik een Z amazone éénmaal L2 met hem laat starten dat hij L2 is, maar toch, is er een manier om aan te tonen dat hij officieel M1 dressuur met winstpunten is geweest. Ik weet trouwens wie de amazone toendertijd was. Ik heb contact met haar...

Groetjes!

sharonalover

Re: Klassering dressuurpaard bekend, maar niet te traceren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:33

Heeft zij niet toevallig nog een coupon uit die tijd, uit de M1 met een wp erop?

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 20:40

Zat ik ook al aan te denken, maar die coupon kun je bij iedere schimmel laten zien (mijn held is dus een schimmel) Ik zal morgen anders de KNHS eens bellen.

Ik vroeg me eigenlijk af of er meer mensen hier zijn die tegen dit "probleem" aangelopen zijn...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:46

Wat raar..meer dan 13 jaar geleden reed ik mijn winstpunten en deze zijn nog steeds bekend bij de knhs hoor. Weet je zeker dat het paard daadwerkelijk gestart is?

Iirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:49

Hoeveel paarden heb jij zelf in het L2 gereden? Want als dat er 2 (of meer) zijn, mag je ieder paard in het L2 starten.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 20:50

Ja, dat weet ik zeker. Allereerst, alle "knoppen" tot aan het Z zitten erop en die eerste eigenaresse heeft foto's gestuurd van toen van wedstrijden, zelfs met oranje lintjes aan het hoofdstel *D . Ik zal eens vragen voor welke vereniging ze uitkwam en dat bij de KNHS neerleggen. Ze konden daar ook nog terugvinden (in het papieren archief HAHA) dat ik met de B pony 25 jaar geleden L2 dressuur met punten was. Ja, dat ga ik morgen eens proberen... Wie weet waar dat me brengt.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:52

Jeanine84 schreef:
Wat raar..meer dan 13 jaar geleden reed ik mijn winstpunten en deze zijn nog steeds bekend bij de knhs hoor. Weet je zeker dat het paard daadwerkelijk gestart is?

Nou, inderdaad, die van mij zijn ook nog bekend.

Op stamboeknummer moeten ze het ook kunnen vinden.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 20:52

Iirene schreef:
Hoeveel paarden heb jij zelf in het L2 gereden? Want als dat er 2 (of meer) zijn, mag je ieder paard in het L2 starten.

Eentje, en dat was 25 jaar geleden, een B pony.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 20:54

Zooist schreef:
Jeanine84 schreef:

Nou, inderdaad, die van mij zijn ook nog bekend.

Op stamboeknummer moeten ze het ook kunnen vinden.

Mijn paard heeft geen papieren, dat is nu juist het probleem en hij is na zijn eerste carriëre pas gechipt...

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:54

Dan zou je op een ander geklasseerd paard een keertje kunnen starten in het L2 en dan mag je alles L2 starten.
Of een geklasseerde ruiter eerst een proef laten rijden.

Maar ik zou eerst lekker bij de KNHS aan de slag gaan.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:55

Ow Sjoet. Dat is dan wel balen TS!

Een papier zou het wel makkelijker maken!

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 20:59

Zooist schreef:

Inderdaad... en als ik er echt niet met de KNHS uitkom, ken ik een amazone met een blanco strartkaart die Z2 start met meerdere paarden. Dus dat is een allerlaatste oplossing. Mag zij hem een keer een L2 proef laten lopen. En anders lekker door de B lummelen en via de L1 dan maar naar de L2. Om het leuk voor het paard te maken voor en na de proef dan maar een potje wijken en achterwaarts. Hij ook weer blij en alles voor die "ouwe" natuurlijk *D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:01

Illusion1990 schreef:
Zooist schreef:

Inderdaad... en als ik er echt niet met de KNHS uitkom, ken ik een amazone met een blanco strartkaart die Z2 start met meerdere paarden. Dus dat is een allerlaatste oplossing. Mag zij hem een keer een L2 proef laten lopen. En anders lekker door de B lummelen en via de L1 dan maar naar de L2. Om het leuk voor het paard te maken voor en na de proef dan maar een potje wijken en achterwaarts. Hij ook weer blij en alles voor die "ouwe" natuurlijk *D

Waarom zou je hem dan niet zelf de B en de L1 doorrijden?

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 21:12

@ Jeanine:

Zoals ik in mijn openingsverhaaltje al aangaf, hij loopt vele malen beter een L2 proef dan een B proef. Vindt hij leuker (ik ook) en het kan nog even duren voordat we door de B en de L1 zijn. Paard loopt veel beter als ik doorzit in draf bijvoorbeeld.Veel dragender enzo door een constantere aanleuning van mij. Wijken en achterwaarts kan ie ook als de beste. Ik wil met dit oudere paard erg graag doen waar hij goed in is en wat hij echt leuk vindt. Wat ik al aangaf eerder, er zitten Z "knopjes" op. Je kan hem niet gelukkiger maken dan keertwendingen om de achterhand te rijden, travers, simpele wisseltjes... Als hij aan het werk wordt gezet en moet nadenken is hij een erg goed paard. In een B proef verliest ie interesse en enthousiasme. Zo van, dat rondje kan ik thuis in de wei ook wel lopen HAHA! Je hebt toch van die paarden die bij ernstig lage kruisjes gaan weigeren en met balken gaan smijten en als het dan ineens 1.20 is gaan ze als de brandweer... *D

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:26

maar, ts is 25 jaar geleden L2 geweest...geld dat dan nog?!
ik dacht dat er maximaal 10 jaar tussen mocht zitten tussen je laatste wedstrijd en je eerst volgende zeg maar, om geklasseerd te blijven.
(lekker makkelijk uitgelegd... :o)

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 21:29

timilon schreef:
maar, ts is 25 jaar geleden L2 geweest...geld dat dan nog?!
ik dacht dat er maximaal 10 jaar tussen mocht zitten tussen je laatste wedstrijd en je eerst volgende zeg maar, om geklasseerd te blijven.
(lekker makkelijk uitgelegd... :o)

Ik volg je prima hoor :D

Helemaal geldig nog. Staat zelfs netjes vermeld bij mijn gegevens op de KNHS site.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:53

oke :)
ik ben er zelf alweer ruim 2 jaar uit, maar dacht dus dat er maximaal 10 jaar tussen mocht zitten.
succes met je zoektocht naar de gegevens van je paard bij het knhs.(afentoe echt een onmogelijke organisatie trouwens)