shetlander bij paard in paard schopt onverwachts???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tribeworld

shetlander bij paard in paard schopt onverwachts???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 16:06

ik heb sinds 2 weken een nieuw paard.
ze is super lief in omgang echt een schat.
nu wilde we vandaag proberen om onze shetlander er bij in te doen omdat de andere shetlander tijdelijk ergens anders heen is,
shetlander staat met de kont naar haar toe een beetje te verkennen,
ze draait zich om en schopt meteen,
met als gevolg dat mijn shetlander kreupel weg loopt.
meteen koelen en toen liep ze naar ongeveer 10 min wel weer goed mag er niet echt aan zitten maar ze loopt weer gewoon.
wel voor de zekerheid de veearts gebeld en we moesten aankijken omdat ze wel weer goed loopt.
omdat ik niet wil dat ze alleen staat wat ze nu staat weet ik niet meer wat ik moet doen.
we hebben nog 1 paard wat er bij in kan maar die is super dominant en we zijn gewoon bang dat als we dat wel proberen dat het voor mijn paard niet makkelijk word.
ze is super dominant maar niet naar het gemene toe de andere merrie.
ze wil gewoon de baas zijn en dat is ze ook en dan is het gewoon goed.
aangezien die altijd met me shetlanders hebben gelopen en ze ze nog nooooit wat aangedaan heeft.
wat zouden jullie doen proberen er bij in doen of alleen laten staan.
want de rest is al helemaal geen optie omdat die of heel onderdanig zijn of te klein om maar zo te zeggen.
alle tips zijn welkom dankjewel alvast.

chocobroodje

Re: shetlander bij paard in paard schopt onverwachts???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:08

Ik denk dat je het wat beter moet voorbereiden. Kun je de wei (tijdelijk) in 2en delen? Shetje aan de eene kant, paard aan de andere kant?

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 16:11

zo staan ze al,
ze staan al tussen draden.
maar de weien zijn groot opgesplits omdat er meerdere paarden staan zodat ze allemaal de ruimte hebben.
en we hadden de onderste draden ook al los hangen zodat het shetje kon ontsnappen als het te link werd.

TLNLSDB

Re: shetlander bij paard in paard schopt onverwachts???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:13

neem je ene paard aan het halster mee en loop gewoon een half uurtje bij de shet in...laat ze maar snuffelen en ruiken, als ie dan wat wil doen kan jij hem voor zijn ....dan gewoon los laten en laten gaan, this even sneu miss, maar andersijds this gewoon maar even laten weten wie er de baas is...

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 23:23

het is een heel goed idee alleen probleem is dat het grote en sterke paarden zijn die als ze fris zijn alles in de strijd gooien om los te komen met of zonder touw maakt niet uit.
mijn shetlander gaat er niet meer bij in dat doe ik haar niet meer aan.
zo gemeen als ze schopte dat gok ik er niet meer op ik ben gewoon bang dat het weer gebeurd en dit keer niet goed gaat.