Mijn fjord heeft één probleem....als hij te hard gaat kan ik 'm niet meer terugnemen. De vorige eigenaar heeft dit altijd toegestaan en vond het leuk als hij aan de kletter ging. Het is er dus met de paplepel ingegoten.
Met dressuur gaat het eindelijk na twee jaar hard oefenen best goed. Het probleem zit 'm nu vooral nog in het zien van een hindernis ( en tijdens de bos- en strandritten.) Hij flipt al bij het zien van een balkje. Het is enthousiasme want hij vindt springen en hard gaan geweldig , maar als ik 'm dan terug wil nemen wordt hij echt pissig !! Vandaag hing ik bijna 3X in de stroomdraad omdat hij er in volle galop op af vliegt. En alleen maar omdat hij gecorrigeerd wordt vanwege zijn obsessie voor hard gaan rennen als hij een hindernis ziet.
Op een volte zetten, op je zit terug rijden , met mijn stem , een fikse ophouding....niks maakt indruk ! Dat duidt volgens mij op dominant gedrag. Het gekke is dat hij in de omgang heel lief is en helemaal niet dominant. Zou je dit met freestyle op kunnen lossen en hoeveel lessen zouden er voor nodig zijn ? Het kost hier 17,50 per les.