. Dat kan natuurlijk gebeuren op nat (mest) ijzer, maar haar achterbenen -die op de klep stonden- schoten ook onder haar vandaan en ze is behoorlijk hard gevallen. Nou vermoed ik dus dat het tapijt op de klep versleten is. Wij hebben het tapijt nooit vervangen en ik vermoed de eigenaar vóór ons ook niet, dus het is waarschijnlijk het originele tapijt uit 1995. Ik kan me van de eerste jaren dat we de trailer hadden geen glij-incidenten herinneren, terwijl ik er verschillende paarden in heb gehad, met en zonder ijzers en goed en minder goed ter been.Wat ik wil vragen: kan ik het beste het tapijt laten vervangen of laat ik er beter iets anders optimmeren, zoals iets van rubber? Houten latjes vind ik persoonlijk eng; daar heb ik al zoveel paarden op weg zien glippen. Wie heeft er tips of ervaringen? Heeft iemand enig idee wat het kost om dat tapijt te vervangen (ik heb nog niet gebeld met de trailerboer)? Ik wéét dat Westfalia-onderdelen nogal prijzig zijn, dus heeft iemand enig idee of een dergelijk tapijt evt. ook van een ander merk verkrijgbaar is (en net zo goed is)?
Alle tips en suggesties zijn welkom
.