ik heb om de stal verschrikkelijk last van muggen, tenminste mijn paarden hebben er last van, het is nog nooit zo erg geweest. Zodra ze binnen staan dansen er duizenden muggen in en om de stal.
ik heb al een lading vliegenspray om de muren gespoten, maar echt werken doet het niet..
question: een dazenval heb ik al, vang er een hoop mee, maar niet zo gek veel muggen
rommulus: sorry, ik zal eens kijken
ilovetessa: ja, die stickers ken ik,ik heb nu uit wanhoop al van die plakkerige vliegenvangers opgehangen..
't is echt erg.. de paarden staan nu dag en nacht zo ver mogelijk van de stallen vandaan in de wei.. dit is niet normaal.. gisteren had ik mijn merrie uit de wei gehaald, wilde haar op de poetsplaats zetten(vlakbij de stallen).. ze flipe compleet door!! ze zag bruin van de muggen.. ik heb dit nog nooit meegemaakt daar!!
rommulus
nee, ik zit met m'n wei midden in een natuurgebied, dus ik denk dat het door de meertjes/slootjes enzo komt.. ik denk dat ik die maar ga dichtgooien hahahah
ah kijk dan is idd dat het probleem tja dan zijn idd de dazenvallen, plak strip's, schoonmaken met dettol ed voor jou een oplossing en voor je paarden vliegendekens en spray's ik heb zelfs als ik in de zomer het bos in ga een vliegendeken op mijn paard liggen
ninatjeloo: nog nooit gehoord! maar ik ga t proberen!! thanks!
rommulus:ja precies.. voor de paarden ia dat haast het enige he..dat was tot dusver ook het enige wat ik kon verzinnen, die irritante rotmugjes prikken overal doorheen...GGrrr..
plezierenjoy: haha, ja, heel t land vol met kaarsen hahah!! ja, daar zeg je wat..
iedereen dank alvast voor het meedenken!!
Werecat
Geplaatst: 23-05-10 21:59
Azijn?
rommulus
haha, zeg dat wel.. het is echt een "paardenparadijs" maar het geeft een hoop extra werk die ligging.. nu ineens de muggen, en het eeuwige gevecht tegen het onkruid dat van alle buren over komt waaien hahah.. maaar.. t blijft m waard...
rommulus
ja, lavendelolie schijnt ook goed te werken.. van doktertje kneip ja en inderdaad de plakstrips, citronellaolie.. de bekende middeltjes..
Nicole4
Geplaatst: 24-05-10 12:43
Idd kan een put ( oude waterput of mestput de oorzaak zijn) je kunt dit opvangen door olie (parrafineolie) op het water of de mestput te gooien. Hierdoor komen de muggenlarven in het water niet uit. Een andere oplossing kan zijn een speciale muggenlamp. Deze Ferrxlamp kun je ophangen binnen of onder een overkapping en vangt muggen en vliegen weg.