Hoever kan een paard zwemmen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Hoever kan een paard zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 15:14

Ja een stomme vrijdagmiddagvraag ik weet het. :o

Maar ik vroeg het me dus af, het leek me leuk om een keer naar een eilandje ofzo te zwemmen.
Mits uiteraard niet gevaarlijk of dus te ver. ;)
Ik mag dan wel een penny met maffe plannen zijn maar heb wel verantwoordelijkheidsgevoel.
(Voor heel bokt over me heen valt omdat ik ponylief de dood in zou jagen.)

Maar ik vroeg me af of iemand ooit iets soort gelijks heeft gedaan, of tips/adviezen/richtlijnen heeft?

PBA_

Re: Hoever kan een paard zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:51

Ik zou dat niet doen omdat je niet weet hoe stijl de helleing is waar je weer op moet klimmen. Daarbij is zwemmen OP je paard eigenlijk niet zo goed omdat hij dan zijn rug wegtrekt en naast je paard is dat gevaarlijk. Dus een lang stuk zou ik niet doen. Hoe lang een paard kan en mag zwemmen kan ik niet voor je beantwoorden.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 19:57

O op was ik zowiezo al niet van plan, dan verzuipt dat arme dier met die dikke kont van mij erop. Voor de rest vertrouw ik haar wel, ernaast zou ik wel doen. Maar dat van die helling is idd wel een goede. Dat zou ik dan van te voren uit moeten zoeken. Zou ik zowiezo doen omdat ik eerst wil weten of er bv een sterke stroming staat.
Maargoed, als we van de zomer vaker gaan zwemmen kom ik er mischien al doende achter. Paard zal zelf ook wel een grens aangeven.

Voorlopig acht ik het door de afstand niet mogelijk. :o

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:59

hoe ver is het zelf zwemmen naar het eilandje. Je kan natuurlijk een brede sloot hebben naar een eilandje, maar ook een half meer voor je bij het eilandje bent. Wat schat je in kwa afstand?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:01

Miss_Malfoy schreef:
O op was ik zowiezo al niet van plan, dan verzuipt dat arme dier met die dikke kont van mij erop. Voor de rest vertrouw ik haar wel, ernaast zou ik wel doen. Maar dat van die helling is idd wel een goede. Dat zou ik dan van te voren uit moeten zoeken. Zou ik zowiezo doen omdat ik eerst wil weten of er bv een sterke stroming staat.
Maargoed, als we van de zomer vaker gaan zwemmen kom ik er mischien al doende achter. Paard zal zelf ook wel een grens aangeven.

Voorlopig acht ik het door de afstand niet mogelijk. :o

Het gaat er ook niet om dat je haar niet vertrouwd hoor maar meer omdat de benen alle kanten opgaan door het zwemmen en jou dus per ongeluk kan raken, en dat wil je liever niet denk ik.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:03

Wij zwommen altijd een klein beetje met onze paarden.

Ik las laatst in de hoefslag/amazone, dat 5 minuten zwemmen gelijk staat aan een uur trainen in de bak. (Een stevige training, met stap, draf en galop)

Pin me er niet op vast, maar het is zwaar, desondanks vinden (sommige) paarden het heeeerlijk :)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 20:08

Nou het is zeker geen brede sloot, dat kan ik je wel vertellen. :')
Vanaf het strand leek het niet ver maar op google earth (het gaat trouwens om het eiland het dichtst bij brouwershaven)

Afstandmeten.nl geeft 300 meter. Zowiezo duurt het trouwens al vrij lang voor het paard echt moet gaan zwemmen daar.
Dat lijkt al minder ver maar toch. Doe graag gekke dingen met paardlief maarja moet wel lol MET je knol blijven.

@PBA_ : Nou dan zwem je toch wel heel raar lijkt me?

@Hackie: Ja dat is dus wat ik moeilijk vind, hoe intensief het is. Ze doet zonder moe worden ritten van 5 uur maar dat is natuurlijk totaal niet te vergelijken.