Wel een paard maar geen trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koia

Wel een paard maar geen trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 21:34

Geen idee of het hier goed staat :Y)

Ik vroeg me af of er ook mensen zitten op bokt die wel een eigen paard/pony (of meerdere) hebben maar geen trailer of auto en hoe jullie dit oplossen als jullie ergens heen willen/moeten met je paard/pony.

Yontheke

Re: Wel een paard maar geen trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:34

Ik heb een eigen paard en geen trailer, zelfs geen auto die een trailer kan trekken.
Gewoonweg huren :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:37

geen trailer.... ik heb trouwens zelf niet eens 't rijbewijs ervoor. Maar ik ga gewoon nergens heen. In 't 'ergste' geval kan ik er eentje lenen en kan m'n vader rijden :P

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:09

Hier ook geen trailer maar wel een auto die het kan trekken, als het nodig is dan lenen we een trailer.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:10

Ik heb ook geen trailer en ook geen geschikte auto om een trailer te trekken.....
Ik ga alleen te paard weg of anders niet.
Als er een noodgeval zou zijn dan kan ik wel iemand regelen die wil rijden.

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:12

Hier wel een paard maar (nog) geen eigen trailen.
Kan er altijd een lenen als het nodig is maar wil toch wel graag een eigen

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:19

Haha, hier een trailer maar geen paard, kan dat ook?

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:21

hier hebben we wel een auto wat een trailer kan trekken.. maar ook geen trailer.. als ik er een nodig heb huur of leen ik hem wel!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:22

Ik heb ook geen trailer. Wanneer er een pony vervoerd moet worden huur ik een trailer, auto van mijn vader ervoor en de vriend van een vriendin lief aankijken of hij wil rijden. Ga binnekort wel proberen mn E achter B te halen dan gaat het allemaal wat makkelijker :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:23

Geen auto die een trailer kan trekken, geen trailer, wel E achter B, en drie paarden. Sta op een stal waar genoeg trailers staan en genoeg mensen zijn die in geval van nood het paard naar een kliniek kunnen brengen. Voor wedstrijden oid moet ik van tevoren plannen....

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:25

Ik vind dat altijd maar een eng idee wanneer mensen wel een paard hebben maar geen trailer. Maargoed, dat is misschien mijn ervaring. Wanneer er iets is en je moet snel handelen bij bijvoorbeeld een kliniekgeval tja.. dan moet je hem toch nog ergens even gaan huren of lenen. Wel makkelijk als hij zo aan te koppelen is. Maar je moet daar ook plaats, geld en je rijbewijs voor hebben natuurlijk. ;) Voor en nadelen.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 22:25

Ik heb zelf namelijk geen rijbewijs en ook niet van plan om er een te halen eerlijk gezegt (heb het niet zo op het drukke verkeer) zit dus liever op m'n fietsie. Ik heb trouwens ook 'nog' geen paard maar wel van plan er in toekomst een aan te schaffen. Zit me dus al wel te bedenken hoe dat opgelost kan worden zonder rijbewijs en trailer :D vandaar dat ik me afvroeg hoe anderen dit oplossen.

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:28

Ligt ook wel aan je ambities.. Wanneer je wedstrijden wilt gaan rijden of regelmatig clinics volgen of iets dergelijk. Is het natuurlijk wel makkelijk. Maar wanneer je hem zelde nodig hebt kan je hem voor die paar keer ook een soort van taxi in huren, (vooral als je zelf geen rijbewijs hebt). Maar in geval van nood moet je natuurlijk wel snel iemand kunnen regelen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:33

Als je je paard op een pensionstal hebt staan is er altijd wel hulp "in de buurt " voor noodgevallen.
ik doe het al jaren zonder trailer of geschikte auto ( heb een hele lieve vader :) ), maar ben het nu wel een beetje zat , dus de geschikte auto en het E rijbewijs gaan er komen. Trailer blijf ik gewoon huren.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:34

Weet je wat de kosten voor een auto zijn die een tweepaardstrailer mag trekken? Brandstof en wegenbelasting (even de aanschaf van de auto niet meegerekend?) Daar kan ik een paard voor houden....
Natuurlijk kun je met een eenpaards of anderhalfpaards trailer de weg op, hoeft de trekauto ook niet zo zwaar te zijn. Maar zelfs dan gaat het aardig in de papieren lopen.

Ik zie het probleem niet zo. Als je weet waar je eventueel terecht kunt in geval van nood, waarom zou je dan zelf wat aan moeten schaffen?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:37

Noodzakelijk vind ik het ook niet hoor, in geval van nood is er altijd wel iemand die voor je wil rijden.

Ik leen nu altijd de auto + trailer van mijn ouders, binnenkort zal er onze onder auto ook een trekhaak geplaatst worden en dan is het helemaal aankoppelen en rijden als het moet. Tot nu toe gelukkig nog nooit met spoed er eentje moeten laden.

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:39

Ik zie het ook niet als probleem, meer als 'luxe'. Fijn als je er een hebt. Al moet ik zeggen dat er met veel paarden ook wel wat vaker een trailer gebruikt word. Jaarlingen naar de opfok brengen en weer terug zijn toch de jaarlijkse ritjes. Dan nog een aantal keer rijden in een andere omgeving. Lessen, clinics volgen etc. Trailer staat bij ons iig niet vaak stil. ;)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:42

hier ook iemand met paard zonder trailer. Gewoon goed van tevoren regelen wie kan rijden en van wie je een trailer leent of evt paardentaxi inschakelen. Alhoewel het wel makkelijker is als je het zelf kunt zonder afhankelijk te zijn, daarom ben ik nu wel aan het kijken voor een zwaardere auto en een e rijbewijs.

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:42

Thuis hebben wij meerdere paarden, maar ook geen trailer.
Vaak is dit zo vervelend: we kunnen niet even naar de manegeles, endurance vervoer moeten we altijd iemand anders voor regelen (net als alle ponykampen) en het bos ligt niet op loopafstand. Kortom: ik word eigenlijk best wel beperkt in dingen die ik kan doen, maar op dit moment heb ik toch geen tijd voor allerlei uitjes enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:44

wel 2 paarden, geen trailer en auto. wel rijbewijs. Altijd iemand die klaarstaat met trailer en VW transporter :D

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:49

Helmoni schreef:
wel 2 paarden, geen trailer en auto. wel rijbewijs. Altijd iemand die klaarstaat met trailer en VW transporter :D

Haha precies.

9 jaar paarden en pas sinds 2 jaar ofzo een 2 paards trailer.
De dure kostenpost qua wegenbelasting etc was al langer aanwezig.

Voorheen heb ik de trailer niet écht gemist, maar ik merk wel dat als je er dan eenmaal één hebt je wel gemakkelijker ergens naartoe ga.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 22:50

Hoe zijn jullie aan die contacten gekomen? (mensen die het niet erg vinden om jullie te rijden met de trailer) via de stal waar jullie op staan? Mijn familie zit niet echt in de paarden,ik denk niet dat ik zomaar aan iemand zou durven vragen of ze me zouden willen rijden :o

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:53

Nou, ik heb op bokt vaak wat gevraagd. En verder maneges gebeld. Dat durfde ik eigenlijk nooit, maar die ene keer dát ik ergens heen moet, doe ik er alles voor :P

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:54

Wij hebben ook geen trailer of auto die er één kan trekken. Wel heb ik enkele stalgenoten met een trailer, en m'n oud staleigenaar rijdt ook :) als ik echt wil kan ik altijd wel vervoer regelen maar het is wel hartstikke duur hoor!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:57

Mijn moeder rijdt meestal. :) Paard is al moeilijk laadbaar genoeg en als zij rijdt en we gaan ergens een weekend naartoe weet ik dat ze iig ook nog mee naar huis gaat. Ik hou er niet van als vreemden met mijn paard rijden. Genoeg gekkigheid meegemaakt. (Oa dat ik alsnog mijn moeder naar de andere kant van nederland kon laten komen om met 2 paarden naar huis te rijden omdat diegene doodleuk overal vol remde etc etc) Bij de pony's ben ik wel ietsjes makkelijker, maar nog vrij kieskeurig. :P