Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Thokkadisje schreef:Ze heeft goed door dat als ze gaat hangen jij haar meteen lostrektBij het leren vaststaan van groene 4 jarige paarden lieten we ze altijd hangen, mochten ze dat gaan doen. Ze hebben snel door dat het niet zoveel zin heeft.
unamie schreef:Soms kan elastiek een goed hulpmiddels zijn (bv een binnenband van een fiets)
Verder zou ik het paard niet laten hangen
Heet ze Nala?( Dat is toevallig toch geen vosmerrie ?)Thokkadisje schreef:Ze heeft goed door dat als ze gaat hangen jij haar meteen lostrektBij het leren vaststaan van groene 4 jarige paarden lieten we ze altijd hangen, mochten ze dat gaan doen. Ze hebben snel door dat het niet zoveel zin heeft.
Erg onverstandig
zo kunnen paarden een hals/nek blessure krijgen![]()
Dat wil je toch zeker niet ??
Veel beter is om ze te léren vast te staan dus stapje voor stapje
Dat kun je bv doen in een ruimte met een muur erachter zodat ze eerst de muur tegenkomen voordat het touw strak staat
Lauraennala schreef:even een update: Nala ging weer heel erg hangen laatste dagen, we zijn er achter gekomen dat ze heel erg gespannen is in der stal, we moeten nu de stal in lopen en lekker kroelen totdat ze ontspannen is, en dan losmaken stapje naar voren laten doen en dan pas naar achteren, het werk wel, maar niet altijd, soms gaat ze nog steeds hange, maar we mogen haar niet meer lostrekken. Ze is het waarschijnlijk gaan doen omdat ze toen ze op de manege kwam ging ze hangen en mocht ze in een box, na een tijdje moest ze weer op stand, ging ze weer hangen en mocht ze weer in een box. Is het goed wat we nu doen, tips?????
Nee, nog niet, ik wilde eerst trailer elastiek (zo'n elastiek met aant einde gewoon een paniekhaak) maar ik ben zo bang dat dat klap zegt en dan krijgt of dat elastiek keihard tegen zich aan of ze vliegt heel hard naar achteren en ze is al een keer hard gevallen, en ik krijg haar haar stal nog maar net in, soms niet, nou dan helemaal niet meer