Citaat:Vergoedingen KNHS-juryleden 10 mei 2010
Sinds de wijziging van de Wedstrijdtarievenlijst per 1 april 2010 betreffende de vergoedingen voor KNHS-juryleden blijkt dat hier nog veel onduidelijkheid bestaat. Daarom volgt hier wat duidelijkheid hierover aan de hand van enkele voorbeelden.
Juryleden krijgen minimaal de vergoeding voor 4 uur en maximaal een vergoeding voor 8 uur per dag. De uurtarieven zijn opgenomen in de Wedstrijdtarievenlijst en deze zijn inclusief BTW en exclusief reiskostenvergoeding. De taak van de jury begint een half uur voor de start van de eerste rubriek die moet worden beoordeeld, tot en met een half uur na bekendmaking van de uitslag van de laatste door de desbetreffende jury beoordeelde rubriek.
Het is de KNHS-juryleden en wedstrijdgevende organisaties niet toegestaan om van deze minimale en maximale vergoedingen af te wijken. Het is de KNHS-juryleden tevens niet toegestaan overige onkosten in rekening te brengen bij de wedstrijdgevende organisatie. Het is wel toegestaan de tarieven te berekenen met halve uren of kwartieren door het uurtarief te delen door twee of door vier. Een jurylid mag uiteraard een lager uurtarief vragen maar enkel op initiatief van het jurylid.
Voorbeeld 1:
Een jury beoordeeld een dressuurrubriek met 10 deelnemers die één proef rijden.
De rubriek begint om 09.00 uur en de jury is om 8.30 uur aanwezig.
Om 10.30 eindigt de rubriek en om 11.00 uur is de prijsuitreiking.
Om 11.30 krijgt de jury een vergoeding voor 4 uur terwijl hij enkel 3 uur aanwezig is geweest, de minimale vergoeding bedraagt immers minimaal 4 maal het uurtarief.
Daarbij wordt een kilometervergoeding van € 0.28 per kilometer uitbetaald.
Voorbeeld 2:
Een jury beoordeeld over een hele wedstrijddag meerdere springrubrieken categorie 3.
De eerste rubriek begint om 08.30 uur en de jury is om 08.00 uur aanwezig.
De prijsuitreiking van de laatste rubriek vindt plaats om 17.30 uur.
De jury verlaat om 18.00 uur het wedstrijdterrein en is totaal 10 uur aanwezig geweest.
Gezien de maximale vergoeding van 8 maal het uurtarief van € 3.75 worden de laatste twee uur niet vergoed.
Daarbij wordt een kilometervergoeding van € 0.28 per kilometer uitbetaald.
De wedstrijdtarievenlijst kan te allen tijde geraadpleegd worden op onze website via het volgende pad:
www.knhs.nl -> KNHS Verenigingen -> Wedstrijdorganisaties -> Tarievenlijsten -> Wedstrijdtarievenlijst.
Dit houdt dus in dat het half uur ervoor en het half uur erna vanaf heden doorbetaald wordt. Dus 4 uur strak jureren zonder pauze omdat ze dan precies aan de vier uur zitten is er niet meer bij, de tijd ervoor én erna dient ook berekend te worden. Ik ben nog steeds van mening dat de dagdeelvergoeding omhoog moet hoor, maar ik vind dit toch al een goede stap in de richting!
Ik vraag me alleen serieus af in hoeverre dit naar verenigingen gecommuniceerd wordt door de KNHS.
. Staat ook al op de site vermeld, en in de official nieuwsbrief etc.