Sluisjes en waterprobleempje met buitenrijden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dream_On

Sluisjes en waterprobleempje met buitenrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 12:46

Met mijn halflinger merrie ga ik vaak naar buiten,
bij ons in de buurt is een park waar mooie ruiterpaden liggen en waar ik ook vaak heen ga.
Maar voordat ik in dat park ben moet ik over een een lange strook, het is een ruiterpad maar eigenlijk meer een strook
gras, en aan beide kanten ligt water. Nou is die strook het probleem niet, maar ongeveer in het midden ligt een soort sluisje.
En vooral als het waait kletterd het water enorm en mijn pony vindt dat zacht gezegt niet zo leuk.
Nou heb ik een tijd gehad dat er geen problemen waren en ze er gewoon over heen ging, maar nu
gaat ze zich steeds eerder omdraaien en terug rennen, ze kan dan wel niet van de strook af door een hek.
Maar voordat we dan eindelijk over dat sluisje heen zijn heeft ze zich al te pletter gerend.
En ik moet ook vaak afstappen, het wordt ook steeds erger want nu gaat ze de terug weg er ook met veel pijn en moeite pas er
overheen.
Heeft iemand misschien een oplossing of tips?

Ps. staat het hier goed?

ymke1996

Re: Sluisjes en waterprobleempje met buitenrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:22

Rij je alleen? Als iemand een paard/pony heeft die nergens naar kijkt, kan je die voor laten gaan, misschien wilt jou haf dan ook wel?

Dream_On

Re: Sluisjes en waterprobleempje met buitenrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 19:29

ik rij vaak alleen, maar ook als er een paard meegaat die niet op of om kijkt doet ze het niet..
Maar het vreemdste is dat ze een tijdje er wel overheen gegaan is, zonder op of om kijken. En voor de rest gaat ze ook overal langs en overheen..