Ik heb een luxe probleem. Ik zal hem hieronder even uitleggen.
Ik heb 2 jaar geleden van mijn vader een pony gekregen. Ik had weinig tijd en 1 mei 2009 ging een meisje hem leasen. Ze zou hem overkopen. We hadden een leasecontract opgesteld, die door beide partijen ondertekend was.
Ik kreeg steeds meer tijd, en ik zou wel weer graag een paard willen hebben. Maar mijn pony was verleast, en dat meisje zou hem overkopen. Ik kon het niet maken om die pony terug te 'vragen'. Ik ging op marktplaats kijken. Ik zag een foto van een paard waar ik op slag op verliefd was. Ik zei tegen een vriend; "Zoooo gaaf als die van mij zou zijn!" Ik liet het aan mijn vader zien. Een week later stond die bij ons op stal. Ik had weer een paard!

Het gaat heel erg goed. Ik kon een zadel meekopen, maar dat was een merkloos vhz-zadel. En dat terwijl ik echt een dressuurzadel wil. Ik heb het dus niet meegekocht. Het paard heeft een smalle boom, en wat is het moeilijk om daar een zadel voor te zoeken zeg
Ik longeer hem nu veel en ik gooi hem ook elke dag los. Weer even terug naar de pony.
Het meisje heeft 4 dagen voor de aankoop (1 mei 2010) laten weten dat ze hem niet meer wilde kopen. Per 1 mei 2010 zou mijn pony dus ook weer bij mij terug zijn.
Toen viel alles in duigen. Ik zou dus voor 2 paarden moeten zorgen terwijl ik nog studeer. Ook zouden de stallingskosten dan op €600 per maand komen. Ik kan dit niet bolwerken en moet dus 1 van de 2 paarden verkopen.
Ik heb toen mijn pony op Marktplaats gezet. Ik had toch een jaar niks met hem gedaan, en ik ben ook aan de grote kant voor hem. Ik vond het ook banketstaaf om mijn nieuwe paard weer te verhuizen.
Nu komt het volgende probleem. Mentor is spierbevangen geweest. Eind maart begin april. Ik moest mijn pony weer opbouwen met rijden. Het gaat heel erg goed. Ik kan nu ongeveer 40 minuutjes rijden. De leaser was ook al begonnen met opbouwen. Nu ik weer veel doe met mijn pony, begin ik hem steeds meer leuker te vinden. Het was natuurlijk wel al mijn eigen pony, dus ik vond hem zowiezo al leuk. Nu ik niet op mijn paard rijd, omdat ik geen goed passend zadel kan vinden, vind ik het eigenlijk leuker om mijn pony te doen.
Ik weet nu niet meer wie te verkopen.
Hier een lijst met de voorns en tegens van allebei:
Pony voor:
Hij is verkeersmak.
Hij is zeer braaf.
Hij luisterd goed.
Hij is zeer sociaal tegen andere paarden.
Ik kan hem berijden.
Ik kan ook zonder zadel op hem rijden.
Pony tegen:
Ik ben iets aan de lange kant.
Paard voor:
Hij heeft de goede maat voor mij.
Hij is precies het paard wat ik zoek met rijden.
Hij is heel lief en nu al aan mij gehecht.
Paard tegen:
Hij is niet verkeersmak.
Ik kan hem nu niet berijden.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. De meeste mensen zeggen dat ik mijn paard moet houden, aangezien ik niet te groot voor hem ben.
Ik hoop dat het verhaal duidelijk is en dat jullie mij kunnen helpen

Groetjes.

) maarre je moet doen wat je gevoel zegt!