trailer kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

man73

trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 16:27

Ik wil graag een tweedehands trailer gaan kopen. Eenpaards. Weet iemand hoeveel geld ik dan ongeveer kwijt ben en aan welke extra kosten ik moet denken zoals verzekering/wegenbelasting/APK etc??? Ik ga dan ook nog mijn E rijbewijs halen dus die kosten komen er dan ook nog bij. Alvast bedankt!

HelgaV

Re: trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:36

Het ligt er maar net aan wat je eisen zijn. Wil je een relatief nieuwe trailer welke er goed uit ziet of ben je ook bereid om wat op te knappen? Wel zijn er volgens mij niet zoveel 1 paards trailers meer te koop. Het zijn meer 1,5 paards trailers.
Voor een aanhanger betaal je bij mijn weten geen wegenbelasting en tot nu toe hoeven ze ook niet APK gekeurd te zijn.

Het halen van je E rijbewijs kan al vanaf zo'n €500,- voor een 1 daagse cursus.

man73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 16:38

Ok 1,5 paards is ook goed, wel fijner denk ik, wat meer ruimte. Wat valt er allemaal op te knappen aan een trailer? Hij hoeft er niet mooi uit te zien, als hij maar sterk is (ik ben een beetje een schijterd op de weg).

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:42

Bij een tweedehands trailer moet je er zeker op letten dat het onderstel nog goed is. Kijk of deze mooi recht is.
Oude trailers hebben vaak last van de vloer en zijwanden die verrot zijn. Dan zou je die moeten vervangen. In de nieuwere trailers is vrijwel geen hout meer verwerkt. Deze trailers zullen in de meeste gevallen in een betere staat zijn en vergen minder onderhoud. Maar dan moet je ook al denken aan prijzen vanaf €1500 a €2000,-

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:50

en is je auto ook geschikt om een trailer te trekken, ook niet geheel onbelangrijk... ;)

- Verzekering: wat AVP betreft hangt ie aan de auto dus is ie daarmee WA verzekerd, mits je auto dus geschikt is en een groene kaart heeft. Je zou m ook nog apart kunnen verzekeren maar dat moet je zelf weten, is niet verplicht.
- Wegenbelasting voor trailers is afgeschaft.
- Als je een trailer op het oog hebt controleer dan of ie al een eigen kenteken heeft en anders laten staan, hoort ook gewoon kenteken deel I, II en III te hebben net als een auto.
- APK is niet van toepassing, maar je zou m ieder jaar kunnen laten keuren bij een aanhangwagenbedrijf zodat je weet of ie nog goed is, kost circa 100,-.

pennyputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:33

Hoi,

Let bij aankoop van een gebruikte trailer op de volgende punten:
Staat van de wanden, meestal aan de onderzijde rot bij houtbouw
Staat van het stalen frame. Door lekken van ier door de wanden/vloer kan het frame ook aangetast zijn aan de onderzijde.
Staat van de laadklep, sluit deze goed , zijn de scharnieren nog in goede staat en is de klep nog in goede staat
Staat van de banden en het soort banden. ( Zijn de banden wel geschikt voor een paardentrailer, deze zijn extra sterk)
Staat van de assen, door lekkage van een oude bodem kunnen de assen aan de zijden aangetast zijn.
Staat van de kap, is deze nog goed bevestigd, zonder scheuren etc.

Ik raad je aan de trailer te laten keuren voor aankoop. Bij gebruikte trailers kunnen verborgen gebreken tot een hoop ellende leiden, weet ik uit ervaring.
Mijn trailer zag er in eerste instantie goed uit, nieuwe vloer , banden enz. Echter afgelopen weekend zakte deze spontaan aan 1 kant door beide assen zonder noemenswaardige last. Dit gebrek was van buiten af niet te zien. Je moet er niet aan denken dat dit met mijn twee paardjes op de snelweg zou zijn gebeurd.

Lucky00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:29

Je kunt bij Ko van de Berg al nieuwe 1.5 trailers kopen van rond de 3000,- euro. als je tweedehand 2 kwijt bent zou ik voor een nieuwe gaan (wel zo veilig).

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:22

Hoe gaat het dan in zijn werk, een trailer laten keuren voor de aankoop. (Trailer kopen via particulier) Gaat dat net zo als een paard kopen? Ik heb zojuist een passende advertentie gevonden en als de trailer nog te koop is, zeker wel een bezoekje waard. Maar ik wil hem idd wél gekeurd hebben. Voordat mijn paard straks mee kan rennen alla de Flintstones :+

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:08

__Esther__ schreef:
Hoe gaat het dan in zijn werk, een trailer laten keuren voor de aankoop. (Trailer kopen via particulier) Gaat dat net zo als een paard kopen? Ik heb zojuist een passende advertentie gevonden en als de trailer nog te koop is, zeker wel een bezoekje waard. Maar ik wil hem idd wél gekeurd hebben. Voordat mijn paard straks mee kan rennen alla de Flintstones :+

Het keuren kun je bij vrijwel elk aanhangwagenbedrijf laten doen. Met voorkeur een die ook paardentrailers verkoopt uiteraard.
Deze kijken hem dan helemaal na, en kunnen aangeven wat er eventueel niet meer goed aan is, of binnenkort vervangen zou moeten worden.
Ik zou gewoon even een belletje (of mailtje) doen naar de verkoper voor een afspraak en vragen of je de aanhanger mag laten keuren. Is de verkoper tegen het keuren, dan moet er al een bel gaan rinkelen en is het wellicht verstandiger hem te laten staan.