Ik kom er net achter dat mijn rijbroek met leren zitvlak is gewassen, maar hij moet nog gedroogd. Kunnen die dingen wel in de droger? Of kan ik hem beter buiten hangen? En hoe gaat dat dan in de winter?
Nee, het staat niet op het kaartje, ik kreeg hij tweedehands maar hij is gloednieuw.
Gok dat TS ook kunstleer heeft, broeken met échte leren zit zijn nauwelijks meer te krijgen...Ik heb geen droger, dus droog de mijne altijd gewoon aan de lijn, duurt misschien iets langer, maar ouderwets werkt nog steeds net zo best!
Maar het kan wel maar word daar niet mooier van Mijn leer word wel altijd heeeel hard na het wassen als ik het daarna uit hang, je moet het dan echt bijna ombreken om het weer soepel te krijgen..... Niet echt goed lijkt mij?
ik heb broeken met een kunstleren zit. ik doe ze nooit in de droger en hang ze ook niet buiten want daar worden ze stug van. ik hang ze gewoon binnen op een droog rekje.
ik was mijn rijbroeken of het een zijden broek is. in bad. in een sopje, spoel ik ze regelmatig uit. heel soms gaan ze in het wasmachine. (ze gaan jaren mee, en ik rijd dagelijks)
dusja in de droger..... nee nooit van mijn leven
_DP_
Geplaatst: 14-06-10 15:16
Ik heb er ook een aantal met kunstleren zit. Deze gaan ook nooit in de droger! Vind ze te duur om het erop te gokken. Ook was ik ze binnenstebuiten. En zonder wasverzachter omdat dit in het etiket staat.
Als het echt leer is niet doen! Als je die een paar keer heet wast en dan in de droger doet gaat het leer scheuren en word hard... kunstleer kan je wel drogen..
Geen van mijn broeken met leren zitvlak zijn ooit in de droger geweest.. Hangen hier altijd binnen te drogen..
Iris_83
Geplaatst: 19-06-10 22:30
ik laat ze ook altijd gewoon zo drogen, niet in de droger, lijkt mij beter voor het behoud... maar zie net wel in het labeltje van een van mijn broeken met kunstlederen zitvlak, dat het wel mag op lage temperatuur.