Trailer schoonmaken, tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Trailer schoonmaken, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 00:40

bij ons kan hij niet onder een afdak
en staat nu al jaren wat groenig uit te slaan
weet iemand hoe ikd it kan behandelen
en hoe ik het kan schilderen of nog meer van die aanslag kan voorkomen??

Libera

Re: Trailer schoonmaken, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 00:57

Water, zeep en schrobben maar :D

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 10:16

haha! tja, dat zou makkelijk zijn maar dat groen gaat er niet zomaar af vrees ik
niemand anders ervaring mee??

2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:20

Wij doen het altijd gewoon met de hoge druk spuit, niet te dicht bij natuurlijk. En als je het regelmatig bijhoudt krijgt de aanslag ook minder kans.

Vaak heb je bij de welkoop / boerebond winkels ook wel iets tegen groene aanslag. Of misschien HG Groene Aanslag Reiniger? Dat verkopen ze ook bij de Albert Heijn..

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:22

Er is speciaal spul om polyester boten schoon te maken. Dat werkt geweldig goed. Hoef je nog niet eens van te voren het groen eraf te halen. Spul op een doen, wrijf er overheen en je ziet het gewoon opknappen.
Groot voordeel is dat er een soort waslaag achterblijft, zodat het vuil ook niet zo snel weer vast blijft zitten.
Ik weet niet hoe het heet, maar als je een watersportzaak beld, kunnen ze je vast verder helpen.

Of je kijkt in dit topic, daar wordt je misschien ook wijzer van:
[VSW] schoonmaken polyester trailerkap

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:24

MSS toch eens proberen met de hoge druk spuit en Dreft. Zo doen wij het toch elk jaar en bij onze trailer is dat groen toch niet zo hardnekkig hoor.

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:26

Ik heb de trailer in het najaar schoongemaakt, met een hogedrukspuit en sponzen. Hij was weer helemaal als nieuw. Hogedrukspuit is wel een aanrader, daarmee krijg je echt heel veel schoon :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 10:27

thnx! weet iemand of je het houten gedeelte ook kan beitsen?? of moet je daar andere verf voor gebruiken??

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:28

wij nemen hem mee naar de autowasstraat en spuiten hem daar af. Heel makkelijk!
Bij ons heb je ook een soort brug staan waar je op kan staan en zo heel mooi het groene dak weer wit kunt krijgen ;)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:19

Heb mijn trailer dit weekend nog gewassen, groen was er zo af hoor ;)
Gewoon dreft, heet water en een schrobber

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 17:29

*diepe zucht* ik denk dat ik er maar gewoon aan moet geloven en aan de schrob moet gaan
die hogedrukreiniger vind ik ook wel een strak plan
en manex, je tips zijn ook super.
ook die groene aanslagreiniger hebben we hier nog in de schuur staan, daar ga ik eerst wel even mee tekeer!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:50

Zidore schreef:
*diepe zucht* ik denk dat ik er maar gewoon aan moet geloven en aan de schrob moet gaan
die hogedrukreiniger vind ik ook wel een strak plan
en manex, je tips zijn ook super.
ook die groene aanslagreiniger hebben we hier nog in de schuur staan, daar ga ik eerst wel even mee tekeer!

Inderdaad, gewoon met water en zeep. Die groene aanslag gaat er vrij vlot vanaf, mits je de boel eerst goed nat maakt. Die hogedrukspuit voegt niks toe, sterker nog, het sloopt uiteindelijk je trailer.....

Michelle082

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:36

Net wat ze zeggen misschien een hoge druk spuit..? En anders goed boenen en poetsen ;]

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:37

hoge druk. en bij ons een afdekzeil voor de trailer erover. blijft heel mooi en het vocht kan er gewoon uit

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 00:20

afdekzeil vind ik ook wel een idee
ben trouwens nog niet begonnen
zie er als een berg tegenop
en heb nog een hoop andere klusjes (smoesjes..;))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:41

Ik zie dat veel mensen aanraden om de hogedrukspuit erbij te pakken maar dit wordt eigenlijk altijd sterk afgeraden. Ik zou het tenminste niet altijd doen als je de trailer schoon gaat maken, hoogstens 1 keer per jaar, voor de rest met een emmer water en een spons. Als de druk te hoog is spuit je namelijk zo de kitnaden kapot en is je trailer binnen de kortste keren lek met alle gevolgen vandien. Mijn heeft trailer een tijdje onder een boom gestaan deze winter (nu niet meer gelukkig) en we hebben laatst bij een tankstation met een was-station het hele programma doorgelopen van wassen en schuimborstelen tot vlekvrij naspoelen *D We hadden een doek en spons mee voor de naden en andere moeilijke plekjes en dat ging prima! We waren voor zo'n €5 en een half uurtje tijd helemaal klaar en hij zag er weer stralend schoon uit daarna!

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:56

Mja Miss_montana, ligt er natuurlijk wel aan wat voor soort trailer je hebt :)
Polyester is heel makkelijk schoon te maken met een hoge druk reiniger en daar zitten geen naden aan.
Wat het is met hout en polyester dak weet ik wel dat als je op het hout spuit dat je naderhand strepen in het hout ziet. Dus enkel het dak met HD :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 17:17

enneh
past je trailer wel in zo'n wasbox? is dat niet te hoog?
en dan moet je hem wel aan de achterkant dichtdoen neem ik aan??

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:02

mijn ervaring is dat je met een simpele borstel en wat zeep effectiever schoonmaakt dan met de hogedruk spuit, bij mij ging het met de hand zelfs sneller. Het kost je wel een uurtje ofzo, maar met een mooie dag is dat toch geen probleem ;) nat wordt je toch, zeker met een hogedrukspuit.

Daarnaast, met de hogedruk spuit je voor je het weet de kitranden kapot en dan krijg je weer allerlei problemen zoals het doorrotten van het hout en lekkage.

Ik kreeg destijds een tip van iemand met een caravan, na het schoonmaken ging ze met wat wasverzachter over het polyester, niet dat het groene aanslag tegenhoud, maar het schijnt dan wel makkelijker te verwijderen te zijn.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:06

Mijn dak van de trailer was ook groen.. Heb een pot witte verf gekocht (speciaal voor polyster) en mijn dakje is weer prachtig wit!!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 14:52

Tamara21 schreef:
Mijn dak van de trailer was ook groen.. Heb een pot witte verf gekocht (speciaal voor polyster) en mijn dakje is weer prachtig wit!!

hier zat ik ook aan te denken (voor het geval ik het er allemaal niet af krijg)
wat voor soort verf?

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:05

Zidore schreef:
Tamara21 schreef:

hier zat ik ook aan te denken (voor het geval ik het er allemaal niet af krijg)
wat voor soort verf?

Dat ga ik even voor je nakijken..
Tis grondverf met iets speciaals erin..(kan niet op de naam komen nu) :(
Dan een witte pot met verf en je dak is gewoon weer als nieuw!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:09

x_Quinta_x schreef:
Mja Miss_montana, ligt er natuurlijk wel aan wat voor soort trailer je hebt :)
Polyester is heel makkelijk schoon te maken met een hoge druk reiniger en daar zitten geen naden aan.
Wat het is met hout en polyester dak weet ik wel dat als je op het hout spuit dat je naderhand strepen in het hout ziet. Dus enkel het dak met HD :)

Ik heb er eentje van volpolyester, maar alsnog werd het mij afgeraden vaak de hogedrukspuit te gebruiken ;)

@Zidore: Het past gemakkelijk bij de meeste wasstations dus dat is geen probleem. Je moet alleen wel bochtje achteruit in kunnen steken, maar da's dan ook alles.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 15:13

en is het dan een wasstation waar je zelf moet schrobben of waar de borstels gewoon er langs gaan (zo'n volledig programma)
dit ivm de eerder genoemde luiheid :z ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:42

Nee, je kan niet door de wasstraat ermee. Je moet dus wel zelf het werk verrichten. Maar het voordeel is dat je daar alles bij de hand hebt en het lijkt mij alsnog beter dan met een emmertje en een spons ;)