Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(als ik dat over mijn eigen paard mag zeggen haha) 
Moska schreef:Mijn paard ziet er niet uit met een knot(je) in zn voorpluk, dus die blijft lekker los! Hij heeft ook maar een klein plukje haar. Iemand misschien tips voor een volle voorpluk?
Urielle schreef:Bij paarden met een volle voorpluk vlecht ik ook in net als de staart. Ik maak eerst nat met een spons, dan smeer ik gel aan mijn handen en daarmee maak ik steeds de plukken glad. Geen springende haren scheelt een stuk, verder strak vlechten en zorgen dat je recht voor het paardenhoofd staat.
Bij paarden met een dunne voorpluk vlecht ik niet in, dan werk ik met een gewone vlecht zoals aan de manenkam.
Ik naai de vlechtjes op met naald en draad.
Sjuimpje schreef:Moska schreef:Mijn paard ziet er niet uit met een knot(je) in zn voorpluk, dus die blijft lekker los! Hij heeft ook maar een klein plukje haar. Iemand misschien tips voor een volle voorpluk?
Dat is maar net wat je gewend bent, ik vind alle paarden netter mèt ingevlochten voorpluk, zeker als ze alleen maar pluis hebben want dat staat imo juist onverzorgd.
Ik vlecht altijd in en dan met de vlecht erop ipv een visgraatje:
http://www.petart.nl/fotoalbum/goudenei ... border.jpg