Scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DreamUp

Scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 21:09

Ik heb een shetlander, maar ik zit te twijfelen om haar te scheren.
Ze komt erg lastig van haar vacht af, en het lijkt alsof het haar "in de weg zit".
Hiermee bedoel ik dat ze er jeuk heeft ( ze schuurt der vacht kappot en heeft wel een gezonde huid.)
Op warmere dagen is het ook te warm voor haar.
Niet dat ik haar nu gelijk wil gaan scheren maar ik wou graag jullie mening ook weten.
Ik heb der nog nooit geschoren en ze kwam altijd al wat lastiger van der vacht af maar dit jaar is het nog erger.
Ik heb dus geen ervaring met dekens en scheren met mijn teddybeertje, maar zit er nu toch over te denken.
Wat vinden jullie?

Nathalie84

Re: Scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:12

Ik scheer jaarlijks meerdere dieren in het voorjaar die lastig door hun haren komen (ik doe dit voor andere mensen).

We hebben zelf ook een oudere shet die lastig door zijn haren komt, hij zou nu nog een volwaardige wintervacht hebben (met alle gevolgen van dien zoals zweten, schuren etc). Dus die heb ik onlangs geschoren, we hebben bij hem al alles geprobeerd van lijnzaad tot opkikker, maar niets lijkt te helpen helaas. Dus dan maar scheren.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 10:56

Oke ik heb besloten dat ik deze maand afwacht, als ze aan het einde van de maand nog niet verhaard gaat het er toch echt af.
Alleen dan moet ze natuurlijk wel voor de koudere periodes een dekentje op, maar ik ben dan altijd bang dat ze erin verstrikt raakt en anders het speelse veulen waar ze mee staat mischien wel.
Maar als het deken goed past ect hoef ik daar toch niet bang voor te zijn?
Pony's staan overigens bij een huis en worden door die mensen ook altijd in de gaten gehouden als ik er niet ben.

C_S_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:17

Ik heb laatst ook een pony geschoren die erg moeilijk door haar vacht heen kwam, meisje is erg tevreden en is er erg blij mee.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 18:25

woon jij toevallig vlakbij rotterdam ? :+