Schoenen met stalenneus.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Schoenen met stalenneus.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 13:28

Haai,

Ik zit op een paardenhouderij opleiding waar ze verplichten om stal- en rijschoen met stalenneus aan te schaffen.
Nou heb ik 2 jaar de Ariat gehad. Was wel vrij prijzig, maar kon er gewoon een hele dag mee lopen en ze waren
niet van die hele lompe klompen, die sommige hadden.
Ik had de Ariat Heritage II steel toe, met veters.
Afbeelding

Nou is mijn probleem dat de binnenkant (bij mijn hiel) helemaal stuk is en er zitten gaten aan de zijkanten. Net
achter de stalenneus rand.
Het is alweer 2 jaar geleden dat ik die dingen gekocht heb, nu ging ik dus weer opzoek naar nieuwe.
Nu blijkt het dat ze er niet meer zijn met veters. Of in ieder geval niet meer in NL.
Het zijn allemaal van die instappers of met rits.
Nou heb ik geen goede ervaring met ritsen. Ze gaan altijd snel bij mijn kapot.
En mijn wreef is te laag voor instappers, want glij er altijd uit.

Het liefst wil ik natuurlijk weer gewoon Ariat. Maar mijn moeder durft niet in het buitenland te bestellen, aangezien
ze ook niet echt goedkoop zijn. Maar als het niet kan wil ik graag stalenneus met veters. Maar volgens mij is dat
er echt niet meer.

Nu was mijn vraag of jullie hier misschien iets meer van weten. Andere stal- en rijschoen met stalen neus

Met vriendelijke groeten,

Wanhopige stalen-neus-schoen-zoeker :P

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:51

Cchanny

Re: Schoenen met stalenneus.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 14:39

Dan heb je weer van die instappers. Door mijn lage wreef glij ik veel in die dingen of ik glij er uit.
En ik weet niet of die een beetje lekker rijden.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:10

gewoon naar van schie gaan, daar hebben ze goeie stalen neuzen die goed te doen zijn met de prijs.
zit zelf ook op paardenhouderij opleiding, en je kan er ook fijn in lopen.

jam3s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:11

Sommige (beetje standaard) Dunlop laarzen hebben een stalen neus en soms ook een riempje, waarmee je de laars iets strakker kunt zetten. Dan glijd je iets minder in je laars.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:12

ariat terrain schoenen heb je wel met stalen neus. Dat is meer een stal dan een rij schoen. Ik heb ze zelf ook even gehad, maar bij mij gaan ariat schoenen ondanks goed onderhoud nooit langer dan een half jaar mee. Dan ligt de hele binnenkant los bij mij. Ik heb zelf nu blundstones die al weer ruim twee jaar mee gaan. Weet alleen niet of ze die ook zonder instap model hebben. Al is het wel de moeite waard om die even te passen, aangezien ik normaal ook nooit op instappers kan lopen en wel op blundstones.

jam3s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:13

Aigle staat er ook om bekend goede rubber laarzen te maken. Met riempje. Eventueel heel misschien ook met stalen neus denk ik. Iets modieuzer dan Dunlop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:15

tukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:16

Gut kun je zien hoe de tijd veranderd, Vrôgger toen ik nog op een stal werkte waren schoen (stalschoenen) met stalen neuzen uit den boze.

na verschillende paarden op mijn tenen hadden gestaan heb ik wel schoenen aangeschaft met harde kunstof neuzen.

op zich wel leuk schoentje om te zien, is het ook wat voor mensen met brede voeten??

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:54

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:57

tukje schreef:
Gut kun je zien hoe de tijd veranderd, Vrôgger toen ik nog op een stal werkte waren schoen (stalschoenen) met stalen neuzen uit den boze.

na verschillende paarden op mijn tenen hadden gestaan heb ik wel schoenen aangeschaft met harde kunstof neuzen.

op zich wel leuk schoentje om te zien, is het ook wat voor mensen met brede voeten??

Je noemt het stalen neuzen, maar eigenlijk zijn het ook verharde neuzen, dus met kunststof. Aangezien als je iets heel erg zwaars op je tenen krijgt je dus je tenen afknelt.

Ik had ze van Hobo, maar dat waren ook instappers. Ik heb ook mountain horse instappers gehad, maar die deden me erg zeer.

Ritsen krijg ik ook altijd kapot, maar die van ariat heb ik nog niet kapot gekregen hoor, en doe er gemiddeld 2 jaar mee. Dan draag ik ze wel elke dag.