Heftige reacties op insectenbeten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PaulinePut

Heftige reacties op insectenbeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 22:27

Vorige week heb ik de veearts laten komen omdat mijn paardje een enorme vochtophoping had onder de borst.... niet aan de voorkant maar aan de binnenkant naast het voorbeen... Trap zou je zeggen maar dat is haast niet mogelijk op die plek... Blijkt het een oedeem te zijn als reactie op een insectenbeet... Nou heb ik vorige week lesgegeven op ene veld aan de rand van het bos en ook ik zat onder de enorme plakkaten... Ik verwacht dat het dezefde muggen zijn waar mijn paard door "aangevallen" is... Niet van die kleine zwarte maar van die enorme grijzige muggen...
Weet iemand iets preventiefs tegen deze enorme reactie? of iets waardoor ze er snel weer vanaf zijn? Dit is echt niet te doen zo en dan is het nog niet eens zomer......

HELP!!

Kaspar

Re: Heftige reacties op insectenbeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:11

Hier hele goede ervaringen met het homeopatische middel Apis Melifica ter preventie en Ledrum Palustre na een steek.
Verkrijgaar via homeopatische veeartsen

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:45

Met mijn paard heb ik ook zoiets gehad. Op zijn borst gestoken door een waarschijnlijk een horzel zei de dierenarts.
Heel veel vocht in borst en benen en hij kon niet meer lopen! Zijn spieren in de voorbenen zaten helemaal vast. Heel bizar geweest. Na diverse bezoeken van de dierenarts was het verholpen.
De dierenarts zei dat het een alergische reactie was. Ik ben altijd bang geweest voor herhaling, maar in de afgelopen 15 jaar heeft hij het niet meer gehad. Hij heeft overigens wel heel erg zomerexceem. Echt heel erg. Hierdoor kan hij dan ook niet meer zomers buiten staan ook al wonen we aan de kust.

Ik weet niet iets om te gebruiken als het weer zover is, maar ik heb wel iets gevonden ter voorkoming:
Espree Herbal Horse Spray en Aloë Herbal Roll On

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:55

O, lekkere dierenarts is dat geweest 15 jaar geleden zeg.
Ik lees nu (ben nieuwgierig geworden door je topic) dat Horzels helemaal niet kunnen steken of bijten. Ik weet 100% zeker dat ie horzels heeft gezegd. Had die dierenarts moeten weten lijkt me. :+

PaulinePut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 17:01

Dank voor de reacties...
Ga eens even kijken wat helpt!
Sta altijd open voor nwe suggesties... Heb nu ook D-Tox van naff aangeschaft... voor als ze weer zo'n reactie heeft... helpt de afvalstoffen snel uit het lichaam te werken!!!