ik heb sinds gister mijn eigen paardje : nikita
heerlijk beest is het hoor maar,
nou is het zo dat er op 't land een ander paard (ook redelijk nieuw, staat gokje er nu 2 maanden) door de kudde werd verstoten.
Nu kwam gister nikit erbij en ze waren gelijk maatjes, probleem is als ik haar nu weghaal loopt die zwarte (noem hem even de zwarte want heb geeen idee hoe die heet
) helemaal mee tot aan het hek en als die dan dichtgaat gaat die zwarte de hele tijd bij het hek heen en weer lopen.
Nikki doet vrolijk mee en wordt helemaal gestresst en gaat lopen dribbelen,hinneken.
Heb haar maar gewoon haar box in gedaan maar bleef hinneken en liep maar rondjes, geen land mee te bezeilen.
Maar om haar nou der zin te geven werd me afgeraden (logisch) en uiteidelijk opgezadeld en ook voor het eerst wezen rijden, nou dat was dus geen probleem het ging supergoed totdat ik terug liep en zij die zwarte weer zag.
weer van voor af aan: hinneken,trekken,dribbelen heb haar snel afgezadeld en met trillende benen terug in 't land gezet.
Zwarte kwam als een gek naar het hek en heb nikit snel losgelaten en kreeg bijna een vreugde bok naar mijn gezicht.
nou is mijn vraag: is het wennen dat ze zo gestresst is en blijft hinniken naar dat andere paard of gaat dit blijven?
en mocht het blijven, hoe kan je het oplossen?
en hoe kan ik haar zonder dat die zwarte meedendert naar buiten, mijn nikki uit 't land halen?
ik wacht met smart op jullie tips want na dag 2 ben ik echt een beetje van de kaart, ben aantal keer naar haar toegeweest toen ze nog bij de eigenaar stond en ze was zo mak als een lammetje daar, niet hinneken als ze uit het land werd gehaalt en totaal geen stress.
ik hoor het van jullie
groetjes sanne
Gewoon lekker rustig aan.
), maar anders is er toch niks mis met rijden?