Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
volgens mij werkt dat niet met een lapje leer hoor 

em_papillon schreef:Je benen stilhouden door chaps?volgens mij werkt dat niet met een lapje leer hoor
Verder ben ik ook benieuwd naar waar het wel voor dient
Ik dacht zelf voor het slijten van je broek/zadel en zodat als je uit je valt de beugel niet achter je schoen kan blijven haken.
beantsje schreef:LoveShetten schreef:Volgens mij mag je er bij ons op de manege ook niet mee rijden.. Maar dat vind ik echt stom want ik zie er best veel meisjes mee rijden hier in de buurt.
Mag het ook niet in combinatie met chaps? Want het veiligheidscertificaat voor maneges laat wel jodhpurs icm chaps toe.
Citaat:Misschien omdat ze niet zo goed schoon te houden zijn als rijlaarzen? Dat heb ik wel eens gehoord. Dat er dus ziektes van andere paarden makkelijker over gedragen kunnen worden. Ik weet niet of dit waar is hoor
ninafloor schreef:Bij het rijden dienen alle ruiters rijlaarzen te dragen of stevige schoenen met een gladde doorlopende zool en een hak, gecombineerd met chaps.