paarden kunnen niet zonder elkaar en flippen wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxdogyjoeyxx

paarden kunnen niet zonder elkaar en flippen wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 20:51

als wij de vier meirrie uit elkaar hallen flippen ze als we ze uit de wei hallen per 2 worden ze hellemaal gek . de 2 in de wei rennen tot ze dood op zij en de 2 op stal gillen alles bij elkaar en breken zo waar de stal af we krijgen ze niet eerder kalm tot we ze met ze allen op stal zetten we zijn een beetje whan hoopig want als we niet allemaal kunnen rijden moeten we met 2 mand 4 paarden pakken dat is wel mogelijk maar wel lastig lissa is de leider in de kudden en de jongsten van de meiries loopt net zo lang te ijsberen en ook licht op springen tot ik terug ben van de bak met lissa maar het is al heel lang zo iemand enig idee waar het van daan komt en wat te doen want we hebben alles al bedacht en weten niks.

jentel

Re: paarden kunnen niet zonder elkaar en flippen wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:56

Ik heb het zelfde probleem met mijn paard.. die flipt ook als ik de pony weg haal! ik hoop dat iemand tips heeft...

xxdogyjoeyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 21:11

ja het is ook voor de paarden niet fijn als ze hellemaal bezweet en trillenden overstuur staan dat baart me het meest zorg

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:12

Die van ons worden ook wel gouw gek. Alleen eten doet wonderen :+ . Dus mischien wat hooi neer leggen, of wat brok.
Succes er mee

xxdogyjoeyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 21:19

bedankt voor de tip maar hebben we al geprobeerd alleen de haflinger(geen wonder) regeerd daar op de anderen niet toch bedankt ;)

ajockeydream schreef:
Die van ons worden ook wel gouw gek. Alleen eten doet wonderen :+ . Dus mischien wat hooi neer leggen, of wat brok.
Succes er mee

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:29

hahahha hier reageren de paarden ook niet op eten.. inderdaad onze kruising fjord is de enige wat wil eten dan...

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:26

Hmmm, lastig probleem.
Het bevreemd me dat ze het ook in koppels blijven doen.
Tot nu toe heb ik dergelijk gedrag alleen gezien als je één enkel paard pakt of laat staan. Dit heeft gewoon te maken met veiligheid en vertrouwen.

Misschien een aantal middagen spenderen op een stoeltje tussen de kudde in de wei?
En als je met je paard alleen bent kan grondwerkles wellicht een uitkomst bieden.

Succes!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:17

Ik zou het gewoon een paar keer een half uurtje doen (evt. uitbreiden) zodat ze erop gaan vertrouwen dat ze weer herenigd worden. Mijn paard was eerst ook heel erg druk als haar vriendinnetje uit de wei werd gehaald, maar nu blijft ze rustig grazen bij de anderen. :j

xxdogyjoeyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 19:55

echt dat vind ik goede tip ik ga dat zeker proberen en vandaag merkten we dat het al iets beter was geworden maar nog steeds niet genoeg dus heel erg bedanktt :D

Skygirl schreef:
Ik zou het gewoon een paar keer een half uurtje doen (evt. uitbreiden) zodat ze erop gaan vertrouwen dat ze weer herenigd worden. Mijn paard was eerst ook heel erg druk als haar vriendinnetje uit de wei werd gehaald, maar nu blijft ze rustig grazen bij de anderen. :j

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:57

Ik ken het probleem. Heb door dat probleem bijna samen in het kanaal geleden met mijn paard. ;(
Eten heeft bij ons ook geen zin ookal zijn het haflingers.
Ik ben ook ten einde raad.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 23:06

Hoe reageren de paarden die je uit het land haalt? Letten die op jullie? Heb al jaren een haf met vriendin die eigenlijk niet zonder elkaar willen. Maar zodra de merrie uit zicht is, is het opletten op mij.

xxdogyjoeyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 00:18

als er nog 2 in de wei staan en de andere op stal zijn ze lijp maar als alles op stal staat en je er 1 of 2 bakt is er niks aan de hand alleen als er 2 in de wei staan dan is het gekke boel maakt niet uit welke en inderdaat als we de wei uit lopen is het lastig maar met oefen komt er duidelijk schot in de zaak

wouterpaard schreef:
Hoe reageren de paarden die je uit het land haalt? Letten die op jullie? Heb al jaren een haf met vriendin die eigenlijk niet zonder elkaar willen. Maar zodra de merrie uit zicht is, is het opletten op mij.

annaa14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:44

Wij hadden ook z' on probleem
Onze pony's konden niet met elkaar,
schoppen en bijten als er eten was enz.
maar ze konden ook niet zonder elkaar
want als ik Mambo ophaalde dan werdt Lola
helemaal gek. Maar als ik Lola ophaalde
vond Mambo dat helemaal niet erg.
Maar Lola heeft een keer mijn vader omgetrokken en is weer terug gerend. Dus wij hebben ze toen een tijdje
in aparte weilandjes gezet, maar wel die aan elkaar grensde.
een paar weken lang en daarna keken ze niet meer naar elkaar om. :) Nu hebben we er nog een paard bij dus nu is dat probleem
er zoieso niet meer. Wat wel raar is is dat jullie paarden
nog steeds met zijn tweeen zijn als de andere weg zijn. en dat ze dan alsnog gek worden zie je niet vaak ;)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:51

ik heb het ook met die van mij. Het is zelfs al zo gek geweest dat toen ik ging rijden met de ene, had ik de andere in een vrij hoog met stalen buizen paddock neer gezet en die is er dwars over heen gesprongen dat de stalen buizen krom waren, dus dat was een eenmalige actie van mij. (ze heeft er gelukkig niets van overgehouden )
Maar vindt de tip van skygirl wel goed.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:56

Dit probleem ken ik eigenlijk alleen als er maar één paard in de wei (of op stal) achterblijft. Maar blijkbaar gebeurd het toch meer zo te lezen. En maakt het nog uit welke paarden je achter laat?

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:42

Als paarden zo sterk aan elkaar gehecht zijn kun je maar een ding doen: ze volldedig uit elkaar halen.

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:50

Die van mij HAD dit probleem ook.
Ik heb hem eerst een tijdje in een kudde gehad waar hij niet geaccepteerd werd.(hij is een watje en slaat niet terug)
Maar als ik hem dan daar uit de wei haalde voor te gaan rijden werd hij gillend gek.
Hij hinnekte dan alles bij elkaar en de eerst 10 min was het knokken met rijden.
Ik heb hem daar uitgehaald en liet hem in een kudde staan die er aan grensde.
Nou jah kudde er stond een bels en 4 shetlanders.
Na een maand heb ik hem weer terug in de eerste kudde gezet en hij werd gelukkig geaccepteerd en is nu zelfs kudde leider.
Hij heeft eindelijk van zich af durven te bijten en dat heeft hem de respect gegeven.
Nu is het als ik hem uit de wei haal wel dat hij nog roept naar de kudde maar hij is totaal niet vervelend meer
Dus is het miss idd verstandig om ze te scheiden met een aangrensende wei, dat heeft bij mij geholpen