zijplaten van trailer vervangen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleinft

zijplaten van trailer vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 22:14

hoi ,
ik wil de zijplaten van mijn trailer vervangen.
nu ben ik even met mijn vader rond de tafel gaat zitten en we kwamen tot 2 opties:

optie 1 : betonplex
optie 2 : polyester platen.

bij betonplex heb je altijd onderhoud en gaat uiteindelijk toch weer rotten, zeker als je trailer altijd buiten staat.(ik heb geen optie tot binnen)

en bij polyester heb je geen onderhoud meer makkelijk op maat te zagen en te boren.

nu weet ik dat er wel betonplex in de maten van 152cm bij 305cm en 1,8 cm
te krijgen zijn maar heeft polyester ook die maten.?

wat is julie mening?? ik wil graag tips van julie.!

groetjes marjolein

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 07:48

Ik heb mijn trailer 8 jaar geleden volledig gedemonteerd en opnieuw opgebouwd met betonplex zijwanden. Behalve dat de glans eraf is, zijn die platen nog in prima conditie, ondanks altijd buiten wonen.

Het punt is dat je de platen, nadat ze gezaagd en geboord zijn, moet voorzien van een zeer goede kwaliteit lak op die delen waar de kunststof toplaag beschadigd is (gaten en kopse kanten). Een enkel laagje menie is niet voldoende, gewoon drie of vier lagen van de allerbeste lak die je kunt vinden. http://www.debeerverf.nl/ was mijn leverancier. Gewoon hun eigen merk autolak.

Overigens is 15mm voor de zijwanden voldoende. Mogelijk moet je even doordrammen bij je leverancier, maar het bestaat weldegelijk.

marjoleinft

Re: zijplaten van trailer vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 09:35

de platen van mijn trailer zijn nu ook 18mm dik , dus daar wil ik het bij houden ,
ik zie het bij mij een vriendin van mij die haar zeiwanden heeft vervangen met een dunnere plaat dat dat de klep niet goed meer sluit en dat de haken niet goed meer zaten dus ik hou het gewoon bij een 18mm