Leren rijlaarzen met rits, nog op te rekken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Leren rijlaarzen met rits, nog op te rekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 18:24

Een tijd terug hebben mijn ouders hele mooie laarzen met rits voor mij gekocht à €400 van het merk Cavallo, echt práchtige laarzen. Mijn kuiten zijn opgemeten en alles zou precies passen. Maar met dikke sokken en een winterbroek pas ik er dus no way meer in hè... := Alleen met een heel dun zomerrijbroekje en lage sokken zou het nét - en dat is echt krap - passen. Iemand een idee wat er mogelijk is? Ik zat te denken aan oprekken of elastiek naast de rits laten zetten. Dat laatste hebben mijn andere bruine laarzen uit zichzelf en dat is niet storen en rijdt heerlijk; ik vraag me af of dat dus ook mogelijk is.

Heeft iemand een idee over de mogelijkheden en eventuele prijzen? Ik vind het namelijk erg jammer dat ik deze laarzen niet aankan en al helemaal omdat ze zo verschrikkelijk duur waren...

Liefs

zed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:26

Ja dat kan hoor. Heb ik ook laten doen. En de mijne zijn best een heel eind opgerekt!

Drunksheep

Re: Leren rijlaarzen met rits, nog op te rekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 18:28

En wat was de prijs daarvan hihi :P?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 06:43

Ook kan je de rits vervangen door een bredere rits. Hierdoor kan je toch weer een cm meepikken.
Nieuwe rits inzetten is niet zo duur. Exacte bedrag weet ik niet meer.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 12:55

Nee klopt, ik heb de rits al eens laten vervangen en dat was niet zo heel duur. Ik denk dat ik gewoon het verstandigste even naar de schoenmaker kan gaan en daar vragen wat de mogelijkheden en prijzen zijn :P

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:57

De zomer komt eraan dus de tijd van de dunne rijbroeken.
Zou je niet liever eerst een poos proberen of ze vanzelf in gebruik oprekken? Dik kans dat dat nog wel gebeurt.

Verder denk ik dat ook de schoenmaker ze nog wel wat kan oprekken. Dat zou ik liever eerst proberen.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 13:00

Ik rijd in principe nooit meer met zomerrijbroeken en dan heb ik weer het probleem dat mijn kuiten opzwellen van de hitte haha. Dus dan schiet ik alsnog niks op. Daarom wil ik ze liever oprekken, want ook in de winter wil ik er normaal mee kunnen rijden. En ik heb er een hele tijd mee gereden, maar ze zijn niks opgerekt...