hallo, ik zoek hulp omdat mijn arabier er met rijden telkens vandoor gaat, en als ik dan terug ga zitten gaat hij alleen maar harder en harder op voltes zetten werkt niet want hij pakt het bit vast. dan gooi ik de teugels los, en laat ik hem netzo lang galloperen tot dat hij rustig gallopeerd, dat gaat goed, maarzo gauw ik in draf gaa, en weer aan gallopeer gaat het zelfde weer van voor of aan. zou iemand tips voor mij hebben want het is zo niet meer leuk om te rijden op hem..
haha dat heb ik al op de club twee x in de week & 1 x prive les. maar op concour in de B deed hij het eerst ook maar in de L is hij er mee opgehouden dus hij doet het alleen nog thuis
misschien doet die dit niet expres en heeft die ergens last van heb je al een da naar laten kijken naar zijn rug? en ligt je zadel wel goed op de rug?
__DaphneD
Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-10 17:05
ik heb zijn rug wel nalaten kijken, maar inderdaat, misschien ligt het aan het zadel! bedankt! maar soms lijkt het wel of hij er lol in heeft, maar ik zal eens kijken:)
en is die aan de longe wel rustig? of als je ernaast loop?
want hoelang heb je je arabier al en hoe oud is die
__DaphneD
Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-10 17:13
hij is nu 12, en we hebben hem zelf in gereden, aan de longe gaat hij helemaaldoor het lind, want daar heeft hij waarschijnlijk toen hij veulen was nare herinderingen aan ofzo.
ik zou dan zowiezo even het zadel nakijken en als dat allemaal goed is en zijn rug ook is het misschien wel gebrek aan respect maar ik neem aan dat dit misschien van de laatste weken is of heeft die dit altijd al een beetje gedaan en is het erger geworden?
__DaphneD
Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-10 17:26
hij is super arrogant, dat klinkt misschien raar, maar hij word steeds verwender enzo en wil dus onwijs graag doen waar hij zelf zin in heeft. maar het is geen gebrek aan respect want we kunnen onwijs goed met elkaar, enzo en in de stal enalles kan ik gewooon alles met hem doen, maar het is gewoon de gallop waaar die steeds harder in gaaat wat zeer vervelend is