Vakantie met paard Veluwe omgeving Nunspeet, Vierhouten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nathalya

Vakantie met paard Veluwe omgeving Nunspeet, Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 10:36

Zijn er hier nog meer mensen die met paard op vakantie gaan in de omgeving van Nunspeet/Vierhouten?

Ik ga 17 juli 3 weken met mijn paard naar de Veluwe, hij staat op pension op het vakantiepark waar wij een huisje huren. Ik kom er al jaren en het is echt super! Ik vroeg me af of er nog meer mensen rond die tijd in de buurt zitten.. En zo ja, waar stal je je paard en welke ritten rijden jullie?

Ik hoop op reacties!!

nathalya

Re: Vakantie met paard Veluwe omgeving Nunspeet, Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 23:18

niemand dus???????

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:37

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:39

mag ik vragen wel vakantiepark met stalling dat is? Is er een website? Ik twijfel nog tussen Brabant of de Veluwe voor dit jaar.

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:40

Het is zeker de witte wieven? Daar ga ik over 2 weken heen :)

nathalya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 09:35

neee, ik ga naar manege Samoza..

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:22

An_J schreef:
mag ik vragen wel vakantiepark met stalling dat is? Is er een website? Ik twijfel nog tussen Brabant of de Veluwe voor dit jaar.

Kan ik je wel op weg helpen, in Brabant is het vanaf Juni geen doen met de dazen, paarden met bulten etc, mensen die in brabant wonen zetten niet voor niets hun paarden s;nachts buiten......
De Veluwe omgeving Nunspeet zijn ze er ook genoeg, maar niet te vergelijken met Brabant, op de veluwe zijn wij nooit aangevallen en met goede spray kom je daar een heel eind.

nathalya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 16:37

vakantie park samoza heeft een manege op het park. Heerlijk daar, kom er al jaren! Even bij google samoza opzoeken echt top daar

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:19

nathalya schreef:
vakantie park samoza heeft een manege op het park. Heerlijk daar, kom er al jaren! Even bij google samoza opzoeken echt top daar

Een manege zonder wei, vind ik nou niet zo geweldig, wij zijn er ooit es geweest, vond het erg klein en weggedrukt in een hoekje van het park.
Heb je een paard dat nooit op een wei staat, is het oke, maar de onze staan 24/7 buiten, die prop ik echt niet in zo'n donker hok.
Park zag er wel leuk uit verder....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:24

mammaslamma schreef:
An_J schreef:

Kan ik je wel op weg helpen, in Brabant is het vanaf Juni geen doen met de dazen, paarden met bulten etc, mensen die in brabant wonen zetten niet voor niets hun paarden s;nachts buiten......
De Veluwe omgeving Nunspeet zijn ze er ook genoeg, maar niet te vergelijken met Brabant, op de veluwe zijn wij nooit aangevallen en met goede spray kom je daar een heel eind.

Welk stukje Veluwe ken jij? Ik kan je wel op stukjes Veluwe loslaten waar je gillend op de loop gaat, terwijl ik in Brabant ook plekken ken waar het met de hoeveelheden wel meevalt. Het maakt erg uit waar je precies zit, 500m kan het verschil betekenen......

nathalya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 20:04

Ik kom er al 15 jaar, heb het er altijd prima naar mijn zin gehad. Ik heb mijn paard een paar uurtjes p. dag op de weide dus die redt het wel wanneer hij binnen staat. Ik heb altijd met de eigenaar kunnen regelen dat we de paddocks mogen gebruiken, tijdens het mesten komen de paarden ook in de bak.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:33

De Veluwe omgeving Nunspeet zijn ze er ook genoeg, maar niet te vergelijken met Brabant, op de veluwe zijn wij nooit aangevallen en met goede spray kom je daar een heel eind.[/quote]
Welk stukje Veluwe ken jij? Ik kan je wel op stukjes Veluwe loslaten waar je gillend op de loop gaat, terwijl ik in Brabant ook plekken ken waar het met de hoeveelheden wel meevalt. Het maakt erg uit waar je precies zit, 500m kan het verschil betekenen......[/quote]

Wij zijn een aantal keer in Vierhouten geweest, Kootwijkerzand, meerdere keren in Drenthe, alles hartje zomer en nergens zijn we belaagd, een daas of 10 vind ik dus weinig.....
Mijn man werkt in Brabant en rijd daar ook zijn competitie vaak, daar is geen spray tegen bestand, collega's met paarden die alles overdag naar binnen moeten doen en s'nachts naar buiten, lijkt me toch duidelijk genoeg...

Vorig jaar pinxteren naar Brabant geweest en dat ging nog net, maar was al behoorlijk heftig,maar wij zijn hier in Zeeland niks gewend qua dazen, dus ik vind meer als 10 dazen tegelijk op je paard al teveel!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:39

Oost-Brabant valt op sommige plaatsen wel mee, terwijl het hier in de buurt op enkele plaatsen erger was dan in Oost Brabant, waar ik vandaan kom.
Waar ik nu zit, zitten inderdaad nauwelijks dazen, maar dat is dus niet de standaard; hoewel het hier over het algemeen minder tot niks is.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:26

Op basis daarvan ga ik niet beslissen.... In Kootwijk vorig jaar geen daas gezien, terwijl de Loonse en Drunense duinen het jaar ervoor best te doen was... Kwestie van geluk denk ik soms