Huiduitslag van rijbroeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Huiduitslag van rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 10:02

Vorig voorjaar kreeg ik rare plekken op mijn bovenbenen, ronde ringwormachtige plekken die kriebelde en ook af en toe een stekerig gevoel gaven en soms zelfs verdikt op de huid lagen. Het duurde even voor ik de link legde maar uiteindelijk bleken de plekken veroorzaakt te worden door mijn Anky rijbroek. De plekken lagen precies langs de uiteindes van de steekzakken en begonnen na een paar uur met een Anky broek gelopen te hebben steeds heftiger te irriteren. Het duurde maanden voor de plekken langzaam aan wegtrokken.

Nu heb ik sinds vorige week weer zo'n plekje, nu nog heel klein, kleiner als een dubbeltje. Ik snapte er niets van tot ik zonet constateerde dat het plekje vandaag opeens weer begon te irriteren en te steken. Ik heb nu echter een Kingsland broek aan met hele kleine zakjes die niet eens in de buurt komen van dat plekje.

Herkent iemand dit? Is dit soms een reactie op één van de stoffen elasthan, polyamid of katoen die in de broek verwerkt zitten?
Als dit al bekend voorkomt heeft iemand dan misschien een tip welke broeken ik vooral niet moet dragen?

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:34

ik zou is neutral wasmidddel gebruiken aanrader!

yip

Re: Huiduitslag van rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:36

Ik waste mijn rijbroek ook altijd met een neutraal wasmiddel maar toen ik dagelijks in rijbroek rond liep had ik dat ook. mss irritatie van schuren door dat de broek redelijk strak zit of juist te los en een contante wrijving geeft

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:36

Check eens of de naden van je rijbroek en de zakken ervan, gestikt zijn met doorzichtig nylon draad. Daar krijg ik ook uitslag van.