Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Daar worden zowel moeder als veulen héél erg ongelukkig van. Verder sluit ik me helemaal aan bij mvn.

Joyce900 schreef:Ook van mij veel plezier, maar het gaat allemaal wel wat te snel en te veel.
Vastzetten en afspoelen moet je toch nog niet willen met zo'n jong dier!
Mijn eigen ervaring is, halstertje, beetje leren meelopen en af en toe een voetje geven. Poetsen moet je ook niet te veel doen, veulens zijn kwetsbaarder als een volwassen dier en hebben echt dat vetlaagje in de vacht nodig, met bijvoorbeeld regen.
Als je het echt goed wilt doen stop je hem lekker in de opfok na het afspenen.
KEI schreef:Ik begrijp jullie niet zo goed. Waarom zou je niet elke dag een paar keer vijf minuutjes met je veulen bezig gaan? Tuurlijk, de goede binding met de moeder is belangrijker.
daffie1986 schreef:KEI schreef:Ik begrijp jullie niet zo goed. Waarom zou je niet elke dag een paar keer vijf minuutjes met je veulen bezig gaan? Tuurlijk, de goede binding met de moeder is belangrijker.
Laat het nu net om de binding met de moeder gaan die dus niet goed is! De eerste week van een veulen is nodig om aan zijn moeder te wennen. Dat heeft hij dus duidelijk niet gedaan. Door nu al zoveel met hem te doen, loop je een heel groot risico omdat ie straks hetzelfde gestoorde gedrag gaat vertonen als een flessenveulen. Deze veulens hebben als 3-jarige geen respect voor mensen omdat ze de mensen als een soortgenoot zien en je dus ook zo zullen behandelen.