Ik heb een vraagje ik ben zelf 17 en word in januari 18. nu weet ik dat je in het jaar waar je 18 in bent geworden nog gewoon mag starten bij de pony's. Helaas zijn er hier vrij weinig pony wedstrijden in de buurt waardoor ik toch twijfel om in de paarden te gaan starten. Me pony is 1,43 en komt denk ik wel mee met de paarden. maar zit ook met de twijfel dat ik wil gaan springen en ik eigenlijk geen idee heb hoe hoog de B en de L zijn van de paarden? Trailer is er op dit moment nog niet maar komt aankomend jaar wel. Iemand idee hoe hoog de paarden klasse springen is? En wat zouden jullie doen toch pony's of toch paarden en waarom?
Hee, opzich zal je best kunnen starten met een pony tussen de paarden, alleen moet je er rekening mee houden dat alle afstanden in het springen op paarden afgesteld staan en jou pony dus niet zal uitkomen tussen de dubbel enz. daarom lijkt het mij niet verstandig om met een pony van maar 1.43 tussen de paarden te starten, want ik kan me niet voorstellen dat jou pony de galopsprong heeft van een paard. Daarentegen is dressuur natuurlijk geen probleem.
Of je nu al met je pony tussen de paarden mag starten weet ik niet. In elk geval de afstanden voor het springen zijn voor een D pony tussen de paarden behoorlijk pittig. Dan nog maar niet te zwijgen over de hoogte. Het B paarden staat voor een D pony op de maat voor het M (1 meter).
Je mag nu gewoon tussen de paarden gaan starten Dat is geen probleem, heb ik vorig jaar ook gedaan Voor het springen heb je een knap staaltje rijkunst nodig en een pony die makkelijk te schakelen is en daarbij ook makkelijk kan verruimen en verkorten. In de dubbels moet je zelf uitvogelen wat het beste werkt; vaak moet je een galopssprong meer nemen maar als je pony heel ruim galoppeert doet hij niet onder voor krap galopperend paarden van 1.60 Het is heel pittig maar niet onmogelijk Misschien eens ergens gaan oefenspringen tussen de paarden?