ik heb sinds vrijdag een hele lieve leuke 3jarige Welsh D pony genaamd Mexicp, hij is net onder het zadel maar het rijden gaat al wonderbaarlijk goed! er is alleen een probleem, mexico heeft ongeveer 2 maanden niet meer buiten gestaan dus ik vind dat we het erg rustig moeten opbouwen en niet zoals onze andere ponys meteen hele dagen in de wei, maar als ik mexico na 3 uurtjes in de wei gelopen te hebben met mijn andere Dpony ruin en ze samen weer binnen haal word mexico helemaal gek en trapt tegen de staldeur en houd niet op met hinniken. als ik mijn shetlandpony vera (die 's nachts in de stal nu naast mexico staat) is alles weer goed en is mex weer rustig, maar ik vind het zielig voor vera dat ze maar zo kort naar buiten kan, het is juist zo goed voor haar dat ze zo lang mogelijk buiten staat.
wat moet ik doen om mexico rustig te krijgen? want het maakt niks uit of hij alleen staat of samen met mijn andere Dpony, het is alleen goed als vera komt...
groetjes
tamary
Geplaatst: 10-05-10 22:47
Hij wil zijn merrie niet uit het oog verliezen als ik het zo lees.
Kan je geen stukje wei afzetten en elke dag streepje bij geven? In combi met een plak hooi kan hij dan gewoon naar buiten, maar is er niet zo heel veel gras te eten.
jes_sira
Geplaatst: 11-05-10 11:43
Is het echt zo slecht voor het paard om hem gewoon net als de andere in het land te zetten?
Ik moet zeggen dat ik tot voor kort niet wist dat dat slecht zou kunnen zijn. Die van mij stond al 14 haar (tot 1 jaar geleden) 23/7 binnen en s'zomers 3 maanden 24/07 op het land. Zonder wen periode zeg maar. Nooit enige problemen opgeleverd. Niet aan de rees o.i.d.