24/7 weidegang > halsband

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

24/7 weidegang > halsband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 17:21

Het spul staat hier weer 24/7 buiten, heerlijk! Maar nu ze dus al die tijd een halster om heeft, begint ze wat kale plekken te krijgen. Nu is de optie er niet om het halster af te laten (besluit van de eigenaar). Daarom ben ik de halsband op het oog gekomen, maar wat zijn de ervaringen hier precies mee? En is het goed te combineren met een paard met lange manen (Fries) en met een vliegennetje met keelriem?

De ervaringen die ik gehoord heb zijn allemaal positief maar toch twijfel ik ergens.

Overigens bedoel ik dit:

Afbeelding

Citaat:
5 Cm brede halsriem voor paarden die dag en nacht het halster om moeten houden en daar kaal van worden of paarden die gaan hangen in het halster.
Gemaakt van sterk Nylon

Afbeelding

Citaat:
Vliegenfrontriem te gebruiken zonder halster! Eenvoudig te verstellen

Mocht je ze toevallig hebben liggen dan wil ik ze graag overnemen van je: [EA-GZ-RP] Halsband (full) en vliegennet met keelriem (full)

Blablabla11

Re: 24/7 weidegang > halsband

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:33

mijn pony kan ook geen halster om dan word hij kaal ( cuching )
Een halster of band heeft hij niet om maar wel een speciale vliegen masker hier is geen halster voor nodig en werkt perfect, zijn dus geen slietjes maar een soort hornet :P

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 18:08

Een masker heb ik hier ook liggen, maar ik ben een beetje bang op het oog met het aanstaande veulen. Ik heb het vermoeden dat zo´n netje een veulen beter kan weerstaan. (?)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:47

ik heb bij mijn Fjord een tijd een halsband om gehad. Als je hem niet te strak doet werkt het prima. Kreeg van halster idd ook schuurplekken met de halsband niet.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:35

ey magda, ik heb geen ervaringen met een halsband, anders dan dat er eens een paard bijna in is gebleven toen die eraan ging hangen. Lijkt me dat ze toch niet zo snel breken als een halster...

Wel heb ik goede ervaringen met de Bucas halsters 24/7. Hele fijne halsters en zelfs het oude huidje van dat paard had nergens last van. Misschien een optie?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:37

Kan je niet overleggen met eigenaar dat er gewoon geen halster en halsband komt? Want ik neem aan dat je zelf ook weet hoe gevaarlijk dit kan zijn?..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 14:46

Ik ga daar eens naar kijken Rianne. Momenteel heb ik ook een halster op het oog wat een fleece binnenvoering heeft, wellicht dat dat beter kan.

Sabine, geen halster is geen optie, daar heb ik niets over te zeggen, maar ik deel je mening over de halsband daarom vind ik het nog steeds een groot twijfelpunt.

Mensen in dezelfde straat hebben Fjorden buiten staan met een halsband en daar wil ik binnenkort eens gaan aanbellen met de vraag of ik het van dichterbij mag bekijken.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:54

De bucas heeft idd ook een zachte binnenvoering. Nogmaals, erg fijn halster en niet eens duur.

Kan het van de eigenaar ook wel voorstellen magda. Zeker met de veulens aan de voet of wanneer ze nog geboren moeten worden. Stel dat er wat gebeurd, is het wel fijn als je de merrie direct te pakken kan krijgen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 14:55

Daarom dus dat geen halster geen optie is. :)

jomyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:45

Met een fries wil het denk ik wel hoor.
Ik ken iemand met een paar friezen een stuk of 3, en die hebben ook z'n halsband geeft dan ook geen problemen.