Voor zover ik weet is het vanaf 1 juli 2009 verplicht om een medisch inlegvel in je paardenpaspoort te hebben, toch?
Zonder dit formulier mag je niet meer starten op wedstrijden, tenminste als je er op gecontroleert zou worden. Of is dit niet waar?
Kan het slecht in het regelement vinden, wel dat het verplicht is om dat inlegvel te hebben. Maar niet dat je zonder niet mag starten..
Vond ik ook bij verschillende zoekacties op bokt. Dat het medisch inlegvel vanaf 1 juli 2009 verplicht is.
Maar nu wat ik net hoorde.
Vandaag op concours bij vriendin gebeurde het namelijk dat ze gecontroleerd werd met paspoort en de jury zei dat ze niet mocht starten omdat ze dat inlegvel niet had. Leek mij logisch.. Is algemeen bekend lijkt mij dat je dat inlegvel moet hebben.
Maar nu heeft haar vader het kantoor opgebeld en federatievertegenwoordiger erbij gehaald en nu blijkt dat dit niet waar is en ze dus wel mag starten. Dus de jury had het fout...
Maar het is toch verplicht? Of is het alleen verplicht om het erin voor de menselijke consumptie en is het en niet verplicht om het er in te hebben voor concoursen?
Lijkt mij raar als dit niet zo verplicht is, want het moest toch juist voor de wedstrijdruiters er o.a. in zitten? Ik weet nog wel dat ik het heel gehannes vond om dat inlegvel er goed in te krijgen.

Hoop dat iemand mij even wat duidelijkheid kan verschaffen..
Ik twijfelde tusseen wedstrijden en juryleden en instructeurs, dus sorry als het hier fout staat. Maar dacht aangezien het vraag is aan juryleden o.a. dat het hier beter op zijn plek stond
at het in de nieuwere paspoorten al verwerkt is?