Ik was vorige week zo slim om een gloeiend hete pan met mijn blote handen op te pakken... Hij stond al een tijdje uit, maar het handvat had boven de wok van mijn huisgenootje gehangen en was dus meegewokt. Gevolg? Een flinke brandblaar op mijn ringvinger en een kleinere op mijn pink. De eerste paar dagen stond mijn paard nog op rust omdat ze zich had verstapt, maar nu ik weer kan rijden is het toch wel lastig. Het plekje op mijn pink is bijna genezen, maar de blaar op mijn ringvinger zit precies bij het randje van mijn teugel, op de plek waar mijn vinger buigt. Gelijk bij de eerste keer rijden is de blaar opengescheurd. Ik heb nu allemaal losse velletjes en scheurtjes, en het doet flink zeer. Er kan geen pleister om met rijden want dat kan mijn vinger niet meer buigen, en met handschoentjes schuurt het nog meer. Ik wil mijn haf toch wel blijven rijden, omdat ik haar nu aan het opbouwen ben na een behandeling van de osteopaat. Het lijkt me dan niet goed om haar weer stil te zetten. Iemand tips zodat ik gewoon kan rijden?
En als je er losjes een pleister rond doet? Dat je je vinger nog wel kan buigen?
Anoniem
Geplaatst: 09-05-10 15:19
Als je het echt niet kan afplakken kan je je teugels misschien tussen andere vingers door doen? Bijvoorbeeld tussen je middelvinger en ringvinger in ipv tussen ringvinger en pink? Of onder je pink door?
ik zou gewoon de teugels tussen je middelvinger en ringvinger doen en als dat niet gaat tussen je wijsvinger en middelvinger? is misschien niet ideaal maar zo heb ik het ook de laatste weken gedaan toen m'n pink was gebroken.
Compeedpleisters? Voel je amper als ze erop zitten en blijven ook stukken beter zitten dan wanneer je gewone pleisters plakt? Heb mijn vingers ooit opengereden met handschoentjes met halve vingers (die dingen rollen dus op en irriteren alles wat ze tegenkomen, ik had het alleen pas door toen het bloed eruit kwam) en ik heb toen enkele weken met compeedpleisters gereden.
Als het blaarstuk genezen is, maar het wel nog gevoelig is, kan je ook gewoon van die pleisterspray beginnen gebruiken. Dan moet het wel "opgedroogd" zijn allemaal, zolang het blaarstukje vochtig is spuit je dat er best niet op
Bedoel je met die ronde pleister Compeed? Wilde het vandaag gaan halen, maar ik ben het vergeten... Mijn handschoen kreukt precies op het plekje van de blaar, dat is dus niet zo'n heel strak plan. Maar lekker zonder hoofdstel gereden, dan had ik er geen last van. Morgen zal ik toch echt weer aan de bak moeten... Moet om 10 uur de paarden buiten zetten en ik wil voor die tijd gereden hebben, dus ik heb niet echt tijd om eerst naar de winkel te gaan. Toch maar weer een keertje doorbijten.