Ariat Telluride H2O - ervaringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Ariat Telluride H2O - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 09:54

Wie heeft er ervaring met de Ariat Telluride H2O?

Ik heb nogal snel last van pijnlijke voeten en draag in het dagelijks leven dan ook altijd schoenen van Ecco e.d.
Nu ben ik op zoek naar een goede, waterdichte stal- en rijschoenen waar ik ook makkelijk een eind mee kan lopen. Via bokt kwam ik al snel uit op de schoenen van Ariat, maar specifieke ervaringen met de Telluride heb ik niet kunnen vinden.

Zijn ze ook echt waterdicht, kun je er ook de hond mee uitlaten, hoe lang gaan ze mee? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :)

Edit: zijn ze voor zowel 's zomers als 's winters geschikt?

josie

Re: Ariat Telluride H2O - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:07

Ja ze horen echt waterdicht te zijn.
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee.
Maar Ariat staat wel bekend om het feit dat ze erg lekker lopen, sommigen doen er alles mee, zelfs hardlopen.
Het e.e.a. is wel afhankelijk van wat voor systeem er onder zit, Ariat heeft zo'n 6 mogelijkheden en wat je zelf goed bevalt.

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:00

Ik heb al jaren schoenen van Ariat omdat ze mij zeer goed bevallen. Gebruik ze als rijschoenen/stalschoenen maar ook gewoon in het dagelijks leven. Ze worden dus intensief gebruikt door mij minstens een paar uur per dag, en ze gaan ongeveer een jaar lang mee bij mij. Ik maak ze 1 keer per maand schoon en vet ze ook in, gewoon met zadelzeep en het vet dat ik op mijn zadel smeer. Er is ook speciale olie van ariat zelf (heb die ook) maar mijn ervaring leert dat normaal ledervet net zo goed werkt. Het type telluride H2o dat jij noemt heb ik op dit moment in het bruin (met het bekende Ats systeem erin). Dit ats systeem zorgt voor een goede vering in het voetbed dankzij dit systeem kun je de schoenen lang dragen. Ik heb ze ook weleens een hele dag aan, dat ik van s' ochtends 8 tot de namiddag 5 uur bezig ben met stalwerk. Heb na zo'n lange dag geen tot weinig last van mijn voeten wat toch een goed teken is. Ze zijn ook werkelijk waterdicht je kunt er rustig mee in een plas gaan staan er zal geen water inkomen. Tenzij je natuurlijk tot over de veters gaat maar dat is bij elke schoen zo. Bij een flinke regenbui een wandeling maken? Geen enkel probleem met deze schoenen. Mijn ervaring is dat het deel schoen achter de hiel (binnenkant) het eerst kapot gaat wat volgens mij komt door het aandrijven tijdens het rijden. Hier heb je bij de meeste types ariat geen last van ook niet bij de telluride h2o. Als het wel vervelend is kun je het laten repareren wat helemaal niet duur is, ook duurt het maanden voordat dit gebeurd. Ik denk dat als je ze minder intensief zou gebruiken dan ik dat ze nog veel langer meegaan. Gebruik ze het hele jaar door in de winter zijn ze lekker warm. In de zomer iets te warm maar het is te doen vind ik zelf. Heb ook de bromont rijlaarzen van ariat met ook het ats systeem ben hier ook tevreden over. Heb dus altijd de type schoenen met ats systeem gehad andere systemen van ariat heb ik nog niet geprobeerd.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 18:08

Bedankt voor jullie antwoorden!

Wat betreft de maat: normaal gesproken heb ik maat 37. Is het dan beter om voor 36.5 of juist voor 37.5 te gaan?

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 19:52

Ik heb zelf maat 39 een 38,5 past precies sluit mooi aan maar met dikke sokken zit het te krap. Dus met normale sokken zit het prima. Een 39,5 vind ik zelf een beetje te ruim daar moet je dikkere sokken in aan en dat vind ik niet zo prettig. Dus ligt eraan wat je prettiger vind als je precies pas fijn vind moet je 36,5 nemen. Als je een beetje meer ruimte fijn vind moet je de 37,5 nemen. Als je erg twijfelt zou ik even naar een ruitersportzaak gaan dan kun je daar passen.;)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 07:10

Bedankt ReneeMonty! Het probleem is een beetje dat de ruitersportzaken hier geen Ariat Telluride leveren :n

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:04

Zijn fijne schoenen en echt waterdicht, heb ze nu een jaar en zien er eigenlijk nog heel goed uit!