LRV (België), starten zonder B-brevet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

LRV (België), starten zonder B-brevet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 21:55

Hmm nou om een lang verhaal kort te maken :
ik ben een meisje van 14 jaar, en heb geen enkel brevet. Maar, nu ik mijn nieuwe pony heb
wil ik toch wedstrijd starten. Nu is dit best lastig, omdat je voor bijna alles een B-brevet moet hebben..
Nu weet ik wel dat een vriendin zich heeft ingeschreven bij de LRV, en zij heeft geen B-brevet,
maar ze mag gewoon individuele dressuur en viertal starten, maar springen moet je wél een B voor hebben?
Ik vroeg me dit serieus hard af, omdat ik dan toch nog wedstrijd kan rijden, en ondertussen mijn brevetten gaan rijden.

Dé vraag dus : kan individuele dressuur (viertal heb ik geen interesse in) bij de LRV gewoon zonder B-brevet?
Zo ja, geldt dit voor alle niveaus? als alles goed gaat en ik mag bijvoorbeeld door naar klasse Licht,
maar ik heb m'n brevetten nog steeds niet, is dit toegelaten?

Alvast bedankt!

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:38

Ik denk ook dat je voor springen een B-brevet moet hebben :=
Vriendin van me heeft onlangs ook haar B moeten afleggen omdat ze ander niét mocht starten in het springen..
Dressuur kan wel zonder brevetten voor zover ik weet :j

Je kunt altijd contact opnemen met LRV? :D

flotj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:43

Dressuur mag je starten zonder brevet, wel in de B te beginnen en bij genoeg punten kan je dan over gaan.

Om te springen moet je meedoen aan bekwaamheidsproeven.
Je moet dan 2 keer slagen en je hebt 3 kansen.
Om over te gaan in het springen geldt hetzelfde al bij de dressuur, punten halen.

Nog veel succes met je pony!

billionache

Re: LRV (België), starten zonder B-brevet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 23:15

Zoo dat weet ik dan ook weer!
Heb voor alle zekerheid een mailtje naar de LRV gestuurd of ze de Vademecum (reglementen) kunnen doorsturen, of ik daar wat wijzer van word :)

nog wat ivm de LRV, als je lid word kan je dan gewoon thuis blijven trainen of 'moet' je echt daar op de club rijden?

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 23:20

Dat hangt van club tot club af sommige stellen het als een vereist dat je kom trainen en voor andere maakt dit niet uit.
Clubs mt een groter ledenaantal zullen er vaak op staan dat je komt trainen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 23:26

Hmm goed, heb al even gegoogled en de site van de club is verlopen. Even verderzoeken dus.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:50

Ik denk dat je bij de LRV wel verplicht bent om min. een aantal x te komen trainen & min. 2wedstrijden per jaar te rijden, zo was dat vroeger (oke lees: 5jaar geleden) toch.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 17:18

hmm ik ga eens horen bij de vorige eigenaars van m'n pony. Die rijden in de club waar ik bij wil dus die zullen het wel weten :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:05

De brevetten is volgens mij voor de federatie. Ik startte in Nederland al lang en breed M en moest voor de VLP wel mijn brevetten nog halen en toen ik bij de LRV startte is er nooit achter die brevetten gevraagd, ben gewoon zo gestart.