Paard verleasen? Ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Paard verleasen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 15:22

Ik vraag me af wie er ervaring heeft met het verleasen van paarden (eigen paard dan). Hoe gaan jullie te werk, blijft het paard op eigen stal, wat zijn de gemiddelde prijzen dan? Hoe wordt het met tuig geregeld? En de vaste en niet vaste kosten (zoals smid, dierenarts,...). Is er veel animo voor leasepaarden?

Rickymennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:29

Ik heb zelf een lease paard als je dat zo kunt zeggen. Hij is niet van ons maar hij staat wel bij ons en wij hebben verder de kosten van hem. (voer, hoefsmid, tuig enzo) Verder mag ik ermee doen wat ik wil, wij hebben wel veel contact met de eigenaar omdat we hem ook helpen bij het trainen van zijn andere paarden. Als de eigenaar hem nodig heeft voor bijv. een trouwerij rijden dan zorgen wij ervoor dat hij schoon klaarstaan. Het is voor ons een goede oplossing omdat de eigenaar een paard minder heeft om te trainen en ik kan er zelf mee doen wat ik wil.

Unkn0wn

Re: Paard verleasen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:12

Ik sta op een lease/pensionstal. Meestal (als de pensionpaarden ook leasers hebben) vragen de pensionners minder geld (€5,- per dag ofzo) dan de staleigenaar. (maar dat zijn dan ook particulieren) het paard blijft bij de eigen stal, en smid/dierenarts/tandarts betalen de leasers en eigenaar meestal fifty-fifty. Er is bij ons veel animo voor leasepaarden, er komen door de jaren heen cker veel mensen langs.

Succes met het verleasen van je paard! (als je dat van plan was:P)

Tanja

Re: Paard verleasen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 19:50

VSW-->TAO