pfff hoe paard rustig houden tijdens revalideren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kim1207

pfff hoe paard rustig houden tijdens revalideren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 12:19

hoi hoi

paardje is herstellende van een peesschede ontsteking, ik mag nu weer rijden (al weer een week of 5 erop aan het stappen, sinds 3 weken ben ik begonnen met drafwerk oppakken, ik zit nu op 2 keer 5 minuten!) , in stap gaat het allemaal oke, maar zodra ik ga draven wordt ze af en toe ontzettend heet, wil dan wegracen en bokken, ik heb er al 2 keer bijna naast gelegen en inmiddels heb ik ook een pink hierdoor uit de kom gehad, ik vind het niet heel tof zeg maar!
paard mag nog niet op de wei

jullie ideeen????

verveldend genoeg stop ik zelf met rijden op het moment dat zij gek gaat doen

en ik ga er geen slof oid aan binden!!!!

Sammie

Re: pfff hoe paard rustig houden tijdens revalideren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:34

Hoeveel voer krijgt ze?

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:37

Hoe is je paard aan de longe? Ik begrijp dat je niet je paard kan longeren i.v.m. haar peesschede maar misschien kun je haar aan een longeerlijn in de rijbak laten draven zodat je er naast loopt en ze toch rechtuit kan lopen.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:39

heb het ook met die van mij gehad , gewoon even doorbijten die van mij had van januari tot half april boxrust gehad , en moest er gelijk weer op . als ze gek gaat doen gewoon even naar voren schoppen , als ze rustig is weer belonen .. ik heb het ook elke x weer gehad (zat wel vast aan een longeerlijn omdat ik anders echt vloog) en degene liep dan mee door de bak zegmaar , zo een week volgehouden totdat ik er normaal alleen op kon .

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:50

Jij werkt toch ook aan de hand? Geen optie om het werk vanaf de grond eerst op te bouwen ipv erop?
Mijn hittepetit (ook door andere redenen) is heel braaf ernaast, maar erop wil ze wel eens aan de haal gaan.

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:14

Ik zou gewoon proberen zoals flowerbomb al zei om haar in de bak te longeren met jou erop zegmaar en dat iemand anders haar dan longeert. Dan kan ze toch minder aan de kletter gaan lijkt mij. En als ze dan een beetje moe is kun je altijd weer een stapje verder gaan door haar weer los te maken.

Succes ermee, mijn paard moest ook 3 weken stil staan (nouja er alleen op stappen dan). Gelukkig was ze wel redelijk rustig.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:41

RT-P ->> OPG

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 23:36

t wordt even helemaal niets, zit in t gips pink bleek toch gebroken...