Ik heb een vraag, nja eigenlijk vraag ik vooral om tips wat ik kan doen

Ik rijd Josefien, een Frieze merrie van 6 jaar oud. Ik rijdt haar nu al iets langer dan een jaar, 2 keer per week in een grote binnenbak.
Josefien heeft ooit iets meegemaakt met de grote witte schuifdeur van deze binnenbak, en durfte daarom voor kort nooit langs die deur.
De deur is zo'n grote witte schuifdeur, die naar boven toe open schuift (met katrollen e.d.) en staat 3 a 4 meter van de hoefslag vandaan (en de hoefslag is omheind met schuine houten wanden).
Elke keer als we eropaf of langs reden sprong Josefien opzij of versnelde ze in draf of galop.
Maar door juist wel elke keer met haar er langs te rijden en haar min of meer te dwingen er gewoon langs te gaan -ik dacht immers dat het alleen maar uittesten was- gaat het nu veel beter en kunnen we weer normaal langs de deur. Ze is nog wel wat bang, ik voel het als ik op haar rijd. Daarom krijgt ze vaak een beloning als we weer langs die deur zijn.
Ik dacht dus dat het uittesten was, totdat de eigenaresse een keer vertelde dat ze onder deze schuifdeur terecht is gekomen toen de deur naar beneden viel. Ze heeft dus wel degelijk wat meegemaakt en is daar erg van geschrokken.
Maar ze blijft een erg bange merrie.
Laatst reed ik haar en lag er plastic op de grond, naast de bak. Dat was van dat plastic waar eerst een hooibaal in heeft gezeten.
We waren nog maar net aan het instappen en ze zag het en voor ik het wist zakte ze helemaal omlaag, sprong opzij en was ze er in galop vandoor.
Opnieuw heb ik haar er langs laten gaan, waarbij ze weer opzij sprong en er in draf vandoor wilde.
Ik dacht nog, ik kan dat plastic wel weghalen, maar in een grote binnenbak (met stallen langs de kant en een kantine e.d.) zullen er altijd wel dingen zijn waar ze van schrikt. Dus ik wil het liefst dat ze leert hier niet meer van te schrikken. Ik heb het laten liggen en hoe vaker we er langs kwamen, hoe beter het ging. Weer met belonen en dergelijke.
Ik heb een beetje het idee dat ze elke keer iets anders 'opzoekt om van te schrikken'.
Laatst ging mijn telefoon bijvoorbeeld en terwijl ik wilde opnemen schrok Josefien en wist ze niet waar ze het zoeken moest..
Weten jullie misschien hoe het komt en wat ik kan doen zodat ze leert met verschillende objecten om te gaan?
Het gaat al wel beter sinds ik haar rijd, maar ik vind haar toch een abnormaal schrikachtig gedrag blijven vertonen.
Wie helpt mij?

Groetjes Sabine