gedrag mini shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1topper1

gedrag mini shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 09:24

Ik heb een mini-shetlander die vaak aan je gezicht zit en soms zijn hoofd op je schouder legt tijdens het poetsen van mijn paard. Nu was ik laatst met hem wezen wandelen en ik zat op een weiland en dan komt ie ineens met zijn benen op jou benen en dan gaat ie gewoon een beetje staan. Ook zat ik een beetje onder zijn hoofd en dan gaat hij een beetje met zijn gewicht op je hangen en toen ging hij weer met zijn been een beetje tegen je aan en dan blijft ie zo staan.
Wat doet hij dan precies? Ik heb namelijk nog nooit gehoord van iemand of mee gemaakt dat een pony ooit zo doet.

Tinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:09

Ik lees even met je mee. Mijn shetlander doet dit ook. Zijn hoofd op mijn schouder vind ik geen probleem. Maar hij gaat bijv. ook achter me staan, en dan zit mijn hoofd zeg maar onder zijn hals.
Misschien dominantie? Ik weet het niet. Hoop dat ik er hier achte rkan komen:)

PandorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:13

Ik heb ook een mini-shetlander. Maar dit gedrag herken ik niet... :n

friesiszwart

Re: gedrag mini shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:21

Ik ken dit gedrag niet maar zou dit niet toestaan.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 02:21

Ik heb bij mijn mini`s een hele simpele regel!
Als ik twijfel...sta ik het niet toe ;)
Wil graag contact met ze,en kroelen kan heerlijk zijn...maar wel als ik bepaal dat dat gebeurd.
Toen ik mijn eerste kreeg,was ik heel onervaren....en dat zorgde voor veel lol(voor het paardje)....en ik als onervaren persoontje was bijna handtam gemaakt door mijn eigenwijze shetlander :+
Sindsdien veel geleerd(paar keer voortgesleept worden door een grijnzende minishet,doet veel met een mens) :P
Heb toen besloten,alles waar ik over twijfel,sta ik niet toe!
Werkt perfect voor mij,want kan inmiddels lezen en schrijven met mijn minishet,en mijn weerbarstige minimerrie jaarling,krijgt ook inmiddels goede manieren :D