Dus vertel op, Hoe doen jullie dat
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
oOoKellyoOo schreef:Waarom zou dat niet fijn zijn om de zadelmaker naar de verkoper te laten komen om te laten kijken enz, daar betaal je toch voor, en of het nu een zadel is wat je al heb gekocht of eentje die je nog moet kopen, blijft voor hem het zelfde
_Marianne schreef:Misschien kun je naar een winkel gaan waar ze tweedehands zadels verkopen? Dit heb ik wel gedaan..
Ik ben naar StaRho gegaan, hier hebben ze heel veel tweedehands zadels die je daarna direct kunt uitproberen in hun eigen rijbak
WowAmigo schreef:Bij mij is toen de verkoopster met zadel naar mij toe gekomen om te passen zo op het oog. Daarna het zadel door een deskundig zadelmaker vakkundig laten verkloten![]()
![]()
Maar dat kan ook dus. Moet je als verkoper natuurlijk ook willen.
Daar betaal ik graag een beetje meer voor. Falona schreef:Nuenen is idd niet de goedkoopste, maar ze weten wel wat ze doen. Een aangezien ik er de ballen verstand van heb vind ik dat wel belangrijkDaar betaal ik graag een beetje meer voor.
Overigens heb ik daar ook geen slechte deal gemaakt met mijn zadel. Ik heb het daar gebruikt gekocht incl opvullen en twee keer bij ons naar stal om te passen. Ik zag laatst een zadel van een mij onbekend merk dat duidelijk heel wat kilometers meer had gemaakt dan de mijne voor zo goed als hetzelfde geld.
Maar als je bij Brabants niet te spreken bent over hun zadelpas kwaliteiten dan kan je toch voor de optie gaan om daar een zadel mee naar huis te nemen om te passen en weer terug te brengen als het niet past? Mits je zelf weet waar je op moet letten of iemand kent die dat voor je kan doen.
Ik ga er zelf met mijn paard nergens heen om te passen. Het zadel moet maar naar ons komen. Ten eerste zijn wij niet in het bezit van een trailer en ik ben veel te veel een scheiterd op vreemd terrein dus is er ook geen ideale situatie om te passen.
Falona schreef:Helemaal naar Nijkerk? Voor een zadel? Dan ben je ook weer een hoop geld kwijt aan brandstof. Afgezien van het feit dat wij dus niet de beschikking hebben over een trailer zou ik het dus nooit zover gaan zoeken.
Zadels via een particulier zijn om een reden goedkoper. Mensen betalen toch graag wat meer voor service en als die service ontbreekt willen ze dat terug zien in een lagere prijs. Als je echt zeker van je zaak wilt zijn moet je er namelijk alsnog een zadelmaker bij halen die ook weer zijn tarief rekent. Wat dat betreft maakt het dus niet veel verschil of je particulier of via een zadelmaker/winkel koopt.