Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
liedje89 schreef:Dat is natuurlijk ook wel waar. Maar ik zie die onoplettendheid eigenlijk ook gewoon als lompheid. Zo is die die ik ken inderdaad ook en zijn aandacht vast houden helpt inderdaad, maar hij blijft onoplettend niet alleen in afleidende situaties trouwens zijn concentratie boog is gewoon een beetje kort.
Quir schreef:liedje89 schreef:Dat is natuurlijk ook wel waar. Maar ik zie die onoplettendheid eigenlijk ook gewoon als lompheid. Zo is die die ik ken inderdaad ook en zijn aandacht vast houden helpt inderdaad, maar hij blijft onoplettend niet alleen in afleidende situaties trouwens zijn concentratie boog is gewoon een beetje kort.
Tuurlijk heeft het ene paard meer moeite de concentratie er bij te houden dan een ander paard, maar ook de concentratie boog is in zekere zin te trainen. Zolang je het interessant houdt voor je paard, zal deze opblijven letten. Je moet natuurlijk ook je paard de kans geven even lekker ergens anders met zn hoofd bezig te zijn. Zeker voor de paarden die hier moeite mee hebben, laat ze maar eens lekker om zich heen kijken en ga voor hem aan de kant. Inplaats altijd je paard aan de kant te zetten. Zodra jij de aandacht weer op gaat eisen, moet je paard weer volledig op jou gaan letten. Na een tijd moet het paard jou altijd in zijn ooghoeken in de gaten gaan houden en hoor jij absoluut niet meer aan de kant te gaan.
llindaaa schreef:Mm.. tsja, de baas ben ik zeker wel. Maar dan is het vooral met als ik aan de longeerlijn rijd en van hand ga verwisselen staat ze de longeerder op de tenen en loopt ze omver. En die is zeker wel de baas over haar. Ze is sowieso als ze ergens is waar ze het niet kent heel lomp.