ook mijn merrie doet het, manier om te laten zien ik ben blij ofzo?
melanie_h
Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-10 23:14
Ik heb geen flauw idee waarom ze dat doet, ze doet het gelijk als ze me maar hoort en als ik heel stiekum en zachtjes ga kijken en ze ziet me dan gaat ze ook gelijk spontaan staan plassen. maakt niet uit of ze op stal staat in de paddock of op de wei
De merrie bij mij op stal ook. Heb dit al vaker gehoord maar een reden ervoor heb ik nog nooit gehoord.
Barvrouwke
Geplaatst: 06-05-10 10:30
Doet ze het altijd, of is ze gewoon hengstig? Mijn merrie doet dat alleen als ze hengstig is.
Mitchall
Geplaatst: 06-05-10 10:33
Mijnn ruin deed het ook altijd Ik dacht dat het kwam omdat hij het niet tijdens ze les kan/wil doen, en het daarom voor de lessen doet ?
Mootje
Geplaatst: 06-05-10 10:34
Mijn vorige paard (ruin) deed dit ook. Waarschijnlijk omdat hij weet dat hij dan aan 't werk moest en werken met een volle blaas niet zo fijn is.
Op CC plaste hij ook weer als hij in de bandages stond om de trailer op te gaan richting huis!
pearlie
Geplaatst: 06-05-10 10:35
Mijn shetlandertje doet dat ook! Ik dacht eerst dat het was omdat ze dan dacht: oh nou gauw even plassen voor ik naar buiten mag. Maar ik geloof toch niet dat dat het echt is.
Sommige paarden/pony's doen het om hun territorium af te zetten, die plassen zelfs over hun eten... Ook heb ik wel eens gehoord dat ze het van blijdschap doen (een soort kwispelen bij honden zeg maar haha..) Ik ga er maar van uit dat het het laatste is
Mijn paarden doen het ook elke ochtend als ik de stal binnenkom, mooi op een rijtje Daarintegen hoeven ze niet aan het werk (behalve 1), maar mogen direct in het land, dus dat zal de reden niet wezen.
melanie_h
Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-10 22:49
Barvrouwke schreef:
Doet ze het altijd, of is ze gewoon hengstig? Mijn merrie doet dat alleen als ze hengstig is.
Hier ook! Ze plast wel alsof ze hengstig is dus met 'klotsjes' (sorry haha). Volgens mij is dit gewoon het uiten van blijheid/opwinding.
Aroree
Geplaatst: 07-05-10 23:00
Goh wat vreemd zeg! Heb dat nooit meegemaakt.
Die van mij komt er tijdens het rijden altijd achter dat ze toch wel heel nodig moet. Ze wordt dan traag en houdt het nog in ook totdat ze weer op stal staat, met een luid gekreun ontdoet ze zich dan van haar last.
sandra3235
Geplaatst: 07-05-10 23:11
Ik denk toch een teken van blijdschap Melanie,..het is hier ook herkenbaar en zeker bij kleine Kaylee als ze me ziet. En de andere merries doen het vaak als ze eten krijgen,ja waar het hart vol van is he Maar voor mij wel een positief teken eigenlijk