Mijn paard mee met de klas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Mijn paard mee met de klas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 15:26

Het was meer bedoeld als een grapje maar uiteindelijk hebben mijn leraars het toch serieus genomen. Wij gaan met de klas 7 dagen stappen in de ardennen. Maar een jongen heeft een gebroken voet die tegen dan nog niet helemaal beter zal zijn. Ik had al terloops gezegd dat mij fjordje dan mee zou kunnen als vervoer aangezien die jongen liever niet de hele dag in de auto zit. Op zich zou het wel gaan, we slapen elke avond in tentjes in een weide dus kan ik met paaltjes een stukje afzetten, eten en wortels in de auto zetten en er zelf zoveel mogelijk bijblijven.
Maar mijn paardje is nog maar 4. Hij is een jaar onder het zadel, een half jaar doorgereden. Hij is heel erg braaf en ik vertrouw die jongen ook, maar het is elke dag, behalve de 2 eerste dagen, 20km stappen. Voor een paard is dit goed te doen, maar omdat hij zo jong is weet ik het niet goed. Ook heeft hij dan een week geen paardenmaatjes. Hij zou alleen maar stappen, dus geen intensief werk.

Ik wil even jullie mening horen, is dit wel een goed idee, of denk ik teveel aan mezelf omdat ik mijn paardje niet wil missen?
Alvast bedankt

Animal_ABC

Re: Mijn paard mee met de klas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:30

Als je zoveel gaat wandelen vrees ik dat je op plekken gaat uitkomen waar je alleen te voet door kunt en niet met een paard, zoals hekjes ed. Verder: kan je paard alleen (zonder andere paarden) zijn? Heeft hij een goede conditie? De afstand lijtk me niet zo'n probleem, het reliëf wel! Voor een paard dat het niet gewend is om op zulke ondergrond te lopen moet je paard ook vierkant beslagen zijn.
Gaat die jongen zelf sturen? Of moet je het paard continu vasthouden? Wat als het paard struikeld? Die jongen kan één voet niet in de beugel don veronderstel ik...

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:32

ik zou het niet doen..
als die jongen er toch af valt, word jij schuin aangekeken want het is jouw paard..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:34

Ik zou eht niet doen als er wat gebuert is het jou verantwoording en die wil je niet hebben geloof me

Ook omdat het nog een jong paard is ik zou het echt niet doen ik snap ook niet dat de school dit zou willen
Het blijft toch een verantwoording

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:34

7 dagen 20 km per dag stappen voor een 4 jarig paard? Dat is 7 dagen 4-5 uur per dag iemand op z'n rug, heb je je dat gerealiseerd? OK, de eerste twee dagen is het misschien 15 km per dag, en dus 3-4 uur, maar toch...
Ik zou het nooit doen met zo'n jong paard, nog afgezien van de aansprakelijkheid als er wat gebeurt. Maar 7 dagen achter elkaar, zonder rustdagen, dat is te veel voor een 4-jarige.

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:36

Dat niet alleen, ik denk dat het voor zo'n jong beestje heel wat is om dit soort dingen nu te doen.
Daarbij nog het feit dat je erg ver weg bent als er iets gebeurt met je paard. En erg praktisch is het waarschijnlijk ook niet.

Ik zou het dus inderdaad ook niet doen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 15:48

Bedankt;
dat het elke dag stappen is zou ik eventueel oplossen door die jongen een dag in de auto, een dag op mijn paard. Maar het is idd wel erg moeilijk qua ondergrond. Ik weet niet waar we precies naar toe gaan, dus het reliëf kan ik niet echt zeggen, enkel dat het ardennen is en dat spreekt voor zichzelf.
Normaal zou hij zelf sturen en ik er naast lopen, hij kent iets van paarden, anders zou ik het zelfs niet overwegen.
Maar het is idd ook moeilijk met die voet als er iets gebeurd, daar had ik nog niet aan gedacht.
Ik had ook verwacht dat de school direct nee zou zeggen, maar nu er al twee leraars vragen of het kan.
Ik denk dat ik gewoon nee ga zeggen dan, het leek me alleen zo leuk. Maar er komen nog kansen om naar de ardennen te gaan, maar dan veiliger.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:53

Uhm ik ben ook in de ardennen geweest maar je kunt echt niet overl met je paard komen.
Had toen wel liever een paard onde rmijn kont gehad dan 40km met bepakking te lopen en dat ongetraind maar ok dan nog.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:49

ik zou dat zeker niet doen!

Je zegt nogal wat toe voor je paard. Straks voelt het niet goed en heb jij al beloofd dat hij op je paard mag.

En dat hij dan alleen staat, trekt hij dat wel?

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:54

ik zou het niet doen!

wat als hij ergens van schrikt?
straks gebeurt er iets met zijn voet
en dan kijken ze naar jou!