Vorig jaar is mijn tinker als gevolg van uv allergie (fotosensebiliteit) al haar vel van haar witte vlekken kwijt geraakt. Haar witte vlekken zwollen op, ze kreeg plooien die stug werden en open scheurden. Hele lappen vel zijn eraf gekomen. Mbv een antibioticakuur, injecties en ander weibeleid (andere stal) en een uv werende deken is ze weer helemaal mooi geworden. De da heeft ook de leverfuncties gecontroleerd, deze waren gelukkig goed! Dit jaar gaat ze met beleid de wei in, eerst een uurtje en dat bouwen we op tot max. 3 uur per dag. Ook staat ze onder een uv werende deken. Helaas zie ik alweer wat verschijnselen van haar allergie opkomen. ik heb vandaag de da er weer bijgehaald om weer haar lever te controleren. Ik heb ook twijvels over de uv werende werking van de uv werende deken. Het is een Bucas buzz uff full neck. Ik ben nu al dagen op zoek naar een goede uv wrende deken maar ik krijg er veel tegenstrijdige info. De ene zegt je moet een zo dicht mogelijk geweven deken hebben en zo donker mogelijk. De andere zou weer uv werend behandeld zijn, of van een reflecterende stof en ga zo maar door. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met een uv werende deken, met hals. Omdat mijn paard echt veel last heeft van de uv stralen moet ik echt een uv werende hebben en niet alleen zonwerend. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 05-05-10 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.