Mijn haflinger staat alleen......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mamendt

Mijn haflinger staat alleen......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 18:45

Hoi Allemaal....

Mijn haflinger staat sinds 2 weken alleen op stal. Daarvoor stond ze met een 2 jarige merrie maar die is nu naar de zomerweide.....
Overdag staat ze in de wei met een draadje tussen haar en de andere paarden en ziet ze de paarden die trainen in de buitenbak..maar s'nachts staat ze alleen op stal. Ik lijk het erger te vinden als zij. :o ..ze geeft er werkelijk helemaal niets om...hinikt niet...is helemaal op haar gemak...ligt languit te slapen s'nachts..... :Z
Zou het zo kunnen tot september want dan komt de 2jarige weer terug....zijn er paarden die het niet erg vinden om s'nachts alleen te staan....ik vind het echt ongelooflijk dat ze het allemaal prima vind.......

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:48

Overdag ziet ze wel paarden?

Sodeletuut

Re: Mijn haflinger staat alleen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:49

Waarom staat er overdag een draadje tussen haar en de rest?
En waarom kan ze niet ook in de wei 's nachts? :)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:49

Ow stom van me! Overdag dus op de wei, met paarden om haar heen, maar 's nachts alleen op stal :+

Het is ieder paard voor zich hoor. De een heeft helemaal geen problemen er mee en de ander breekt de boel af.
Zo lang zij er geen probleem van maakt, lekker laten gaan zo ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:51

Ik zou kijken of iemand zijn paard bij die van jou wil zetten overdag, een echt probleem lijkt het me niet.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:52

Nou ja, zolang ze er prima onder is...
Ik denk persoonlijk niet dat het gemiddelde paard het vol zou houden tot september maar je kan best een uitzondering hebben. Zou het gewoon goed in de gaten houden. Je merkt het vanzelf wel als ze ongedurig of depri wordt of helemaal opleeft als ze bij een ander paard komt. Dan zou ik het wel veranderen.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 19:24

Sodeletuut schreef:
Waarom staat er overdag een draadje tussen haar en de rest?
En waarom kan ze niet ook in de wei 's nachts? :)

een draadje ertussen ivm blessures ( dure springpaarden) s'nachts staan de springpaarden op stal dus dan zou ze in de wei ook alleen staan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:14

Dit is bij ieder paard verschillend. In het verleden stond mijn toenmalige paard overdag op de weide met andere paarden en 's nachts alleen stal. Zij vond dat niet echt vervelend, tenminste voor zover ik kon zien.
Mijn andere paard liet dit totaal niet toe, vandaar ook dat ik nu op een pensionstal sta.

Wel zal je paard het fysieke contact moeten missen. Lekker even knabbelen en schuren zit er niet in. En dat is naar mijn idee wel een tekortkoming.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 10:02

tja, vind het toch moeilijk...kijk het even aan of ze zich lekker blijft voelen.....anders toch maar iets anders verzinnen....als ze s'morgens de wei op gaat bekijkt ze de andere paarden ook amper...niet zo iets van goh...wat heb ik ze gemist...gek paardje heb ik toch!!! :D :D

_WildLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:10

Ik had vroeger een paard die stond alleen in de wei. Zag wel andere paarden. En 's nachts stond ze alleen. Maar ze was bij geiten en schapen. Die zag ze niet, maar het was nooit een probleem

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:50

Mischien is een radiotje een idee?
Dan kun je het gekouw van je pony opnemen en dan afspelen, heeft ze toch het idee dat er nog een paard is :+
Mijn pony staat snachts ook alleen, nu niet meer maar eerst wel, hij vond het wel leuk als de pony weer naar binnen kwam maar vond het niet erg om alleen te staan :)

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:03

Mamendt Mijn haflinger staat ook alleen, zij is gelukkig zo, heb een jaar lang een shetje erbij geprobeerd, en na veel schuldgevoel, 2 fotoreadingen en onlangs iemand langs laten komen om te screanen ben ik hiervan eindelijk overtuigd.
Maar het is per paard verschillend, goed in de gaten houden, en als ze gelukkig oogt, je niet gek laten maken door andere beweegredenen zoals ik gedaan heb.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 09:16

Nou, ik hou haar supergoed in de gaten...ze staat aan huis dus ik ben vaak bij haar.....de radio staat ook aan overdag....verder oogt ze tevreden.....en overdag heeft ze de andere paarden...ach..kijk wel even hoe het gaat..ik heb al extra s'nachts het raam open zodat ik het wel in de gaten heb als ze s,nachts gaat roepen of onrustig wordt.....

xxKim_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:32

mamendt schreef:
Nou, ik hou haar supergoed in de gaten...ze staat aan huis dus ik ben vaak bij haar.....de radio staat ook aan overdag....verder oogt ze tevreden.....en overdag heeft ze de andere paarden...ach..kijk wel even hoe het gaat..ik heb al extra s'nachts het raam open zodat ik het wel in de gaten heb als ze s,nachts gaat roepen of onrustig wordt.....

inderdaad.
als het zo goed gaat, maakt het toch niet veel uit ? ;)
maar is er geen paard van iemand anders die erbij kan ?
zodat ze minder alleen staat ?

betssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:34

goed in de gaten houden en als ze veranderd, actie ondernemen (net zoals velen zeggen...)

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:04

Het klinkt alsof ze genoeg heeft aan het besef dat de andere paarden in de buurt zijn :D